نماینده ولی فقیه درچهارمحال و بختیاری:

عفاف و حجاب در خدمت رشد و کمال جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گفت: بدترین افراد اهل جهنم ستمگران به وضع فرهنگی جامعه هستند.
کد خبر: ۸۸۸۶۰۳۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ راهپیمایی و اجتماع بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام در این تجمع بزرگ مردمی با اشاره به فلسفه حجاب که مختص بانوان نمی باشد و مردان نیز باید این تکلیف دینی را رعایت کنند، به ایراد سخن پرداخت و خواستار برخورد با کسانی شد که عامدانه بدحجابی می کنند.

امام جمعه شهرکرد، افزود: مردان و زنان باید حجاب چشم و ظاهر داشته باشند. مردان و زنان با رعایت حجاب و عفاف مدافع وجود پیامبر اسلام باشند؛ زیرا اصل مسئله حجاب یک امر مقدس بوده و دستور مهم اسلام، دین و قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) بدترین افراد اهل جهنم را کسانی دانست که به موقعیت اجتماعی و وضعیت فرهنگی جامعه ستم می کنند.

وی، در تشریح خصوصیات ستمگران به وضع فرهنگی جامعه، گفت: ستمگران به وضع فرهنگی جامعه کسانی هستند که پوشش مناسبی نداشته و راه کج را انتخاب کرده و جامعه را به سمت انحراف می کشانند.

وی با بیان روایتی دیگر از نبی مکرم اسلام، نشناختن راه، گرفتار فتنه شدن و دچار غفلت شکم و شهوت شدن را سه موقعیت خطرناک برای امت اسلامی دانست و افزود: عفاف یک مفهوم عام است که همه جوانب زندگی مومن را در برمی گیرد و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: حفظ حجاب قربانیان زیادی در طول تاریخ داده است، از همین رو باید این راه ارزشمند را ادامه داد و به رشد و کمال جامعه کمک کرد.

وی، تداوم بخشی راه امام و شهدا را در گرو حفظ عفاف، حجاب و اخلاق اسلامی دانست و با اشاره به اینکه عده ای در جامعه از روی غفلت حجاب را رعایت نمی کنند، اقدامات فرهنگی را لازمه نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در کشور دانست و خواستار مقابله جدی با کسانی شد که عامدانه بدحجابی می کنند.

وی، ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی و اجتماع بزرگ صیانت از حریم خانواده در ادامه با افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب در حسینیه امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها و بازدید از غرفه های این نمایشگاه، تومار حمایت مردمی از اقدام مسئولین در زمینه عفاف و حجاب را امضاء کرد.

به گزارش بسیج، راهپیمایی و اجتماع بزرگ مردمی صیانت از حریم خانواده در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری از استادیوم ورزشی انقلاب شروع و با طی مسیرچهارراه فصیحی، خیابان سعدی، سه راه سینما، چهارراه بازار و میدان امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها پایان یافت.

قرائت قرآن، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، دکلمه خوانی یک دختر نوجوان، افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب در حسینیه امامزادگان از دیگر بخش های این راهپیمایی و اجتماع تحت عنوان صیانت از حریم خانواده بود.

نمایشگاه مذکور دارای غرفه های متعدد با محوریت محصولات فرهنگی، البسه مانند چادر و مقنعه و ...، کارتون و هنر خوشنویسی، کودکان و نقاشی و ... بود که تا پایان هفته عفاف و حجاب برای بازدید علاقه مندان دایر است.

ارسال نظرات