خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان عنوان کرد

امر به معروف و رعایت عفاف و حجاب دو خط ارزش‌های اسلامی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان گفت: امر به معروف و رعایت عفاف و حجاب، دو خط حفظ ارزش های اسلامی است که باید به آن توجه شود که این دو با خون شهدا به دست آمده و نباید اجازه داد سودجویان به آن لطمه ای وارد کنند.
کد خبر: ۸۸۸۴۷۴۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
امر به معروف و رعایت عفاف و حجاب دو خط ارزش‌های اسلامی
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، داود ابوترابی در همایش عفاف و حجاب اظهار داشت: 25 تیرماه 1314 مصادف با سالروز واقعه حمله رضاخان پهلوی به مسجد گوهرشاد بود که اقدام به کشف حجاب کرد که به نام هفته عفاف و حجاب نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها و نهادها باید برای این امر مهم و واجب برنامه ریزی کنند، گفت: امسال با توجه به همکاری اتحادیه های پوشاک و اتاق اصناف موفق شدیم این هفته و نمایشگاهی از تولیدات و پوشش کشور را برگزار کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل در کنار این نمایشگاه کارت خرید با تخفیف نیز به مردم داده می شود که به فروشگاه هایی که پوشاک اسلامی عرضه می کنند مراجعه کرده و البسه خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

وی افزود: بدون توجه به مشکلات اقتصادی که جامعه گریبان‌گیر آن است نوع پوششی در کشور رایج شده که مناسب نیست و به بنیان خانواده ضربه جدی وارد می کند که در سال های آینده این اوضاع سخت تر نیز می شود و باید منتظر عواقب بعدی آن در جامعه باشیم.

ابوترابی با بیان اینکه هر کس برای کسب روزی حلال هر صبح از منزل بیرون می رود، دنیا و آخرتش را آباد می سازد، تأکید کرد: ایجاد امنیت اخلاقی و تأمین حقوق شهروندی است که از دیدگاه پلیس همه مردم این حق را دارند که از نظم و امنیت برخوردار باشند.

وی در خصوص تهدیداتی که از سوی دشمنان انجام شده است، تصریح کرد: تهدیداتی که کشور ما را در بر گرفته است تهدیداتی نرم است؛ جمهوری اسلامی ایران در مقابل تهدیدات سخت مقابله کرده و هیچ کشوری چنین سابقه ای ندارد اما آنچه که خانواده ها را تحت الشعاع قرار داده جنگ نرم است که فکر و ذهن خانواده های ما را نشانه می رود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان همدان عنوان کرد: ما باید نسبت به شرع و دین اطلاعات کافی داشته باشیم و دفاع از دین در داخل و سطح جهان باید صورت گیرد؛ ما از مردم یمن و بحرین و سوریه دفاع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: صداقت در کسب، برگزاری مراسم در اعیاد و عزاداری ها و نصب پرچم سردر مغازه ها، رعایت قیمت ها، استکبارستیزی و روحیه مبارزه با آمریکا و اسرائیل و آل سعود، پرهیز از کم فروشی، بحث نزول در بازار، پرهیز و جلوگیری از پخش موسیقی مبتذل در واحدهای صنفی، بحث محرم و نامحرم، عدم پوشش نامناسب در ویترین واحدهای صنفی و وجود نمادهای شیطان پرستی در البسه و گردنبندها و کلاه ها که در انظار عمومی قرار می گیرد مواردی است که باید به آنها توجه داشته باشیم.

ابوترابی در خصوص امر به معروف و رعایت حجاب، ابراز داشت: امر به معروف و رعایت عفاف و حجاب، دو خط حفظ ارزش های اسلامی است که باید به آن توجه شود که این دو با خون شهدا به دست آمده و نباید اجازه داد سودجویان به آن لطمه ای وارد کنند.

وی با بیان اینکه مردم از مسئولین انتظار دارند که به وظیفه خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: نمود تهاجم فرهنگی را شاهد هستیم که نباید اجازه رشد را به آن داد و باید به تمام واحدهای صنفی خود هشدار دهیم که ارزش های اسلامی را صیانت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات