امام جمعه ملایر گفت: در گذشته اگر دشمن علیه حوزه و سپاه حرف می زد امروز کسی با لباس حوزوی علیه سپاه حرف می‌زند و دیگر لازم نیست دشمن حرف بزند؛ نفوذ تا این اندازه است.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۹۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
امروز با لباس حوزوی علیه سپاه حرف می‌زند؛ نفوذ تا این اندازه است/ رویکردها را باید اصلاح کنیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در دیدار با بسیجیان خواهر جامعه زنان سپاه ناحیه ملایر به مناسبت هفته عفاف وحجاب با اشاره به قضیه سال 1315 و فاجعه مسجد گوهرشاد بیان داشت: دشمنان برای گرفتن حجاب و عفاف حاضر شدند خانه خدا را نیز به رگبار ببندند و بندگان خوب خدا را به شهادت برسانند.

وی با بیان اینکه شهدای مسجد گوهرشاد را تا مرز 5 هزار نفر نیز گفته‌اند، افزود: این نشان می دهد که حجاب و عفاف بسیار موثر است و همه ارزش‌ها، خوبی‌ها و پیشرفت‌ها و در بین همه نمادها و پرچم ها، پرچم حجاب پررنگ است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه از این روز و واقعه باید درس گرفت، عنوان کرد: قضیه کشف حجاب را به نام رضاخان زدند اما ایشان یک سرباز و یک غلام حلقه به‌گوش اربابانشان بود.

وی با بیان اینکه رضاخان قبل از سال 1306 با رضاخان بعد از آن سال بسیار فرق می کند، گفت: قبل از 1306 می خواست خودش باشد اما بعد آن چون حاکمیت غرب یک حاکمیت خارج از نفاق است و هرچه که دارد رو می کند حلقه اختیار خود را به غرب داد.

برقراری با اشاره به اینکه ما باید در اولین اقدام تحلیل کرده و از آن استفاده کنیم، افزود: نباید از کنار چنین موضوع مهمی با یک سخنرانی رد شویم بلکه باید برای تحلیل آن فراخوان دهیم و به بهترین تحلیل نویس‌ها جایزه دهیم.

* باید در جنگ نرم جوانان امروز را بیمه کنیم

وی ادامه داد: امروز خواهران بسیجی باید از نظرفکری، اعتقادی به جایی برسند که در همه جا با تفکر بسیجی زندگی کنند و باید این گونه تربیت کنیم که همه بسیجیان خواهر ما با آن عمق فاجعه کشف حجاب رضاخانی آشنا شوند که پشت پرده و سیاست آن چه بوده است و چرا از مسجد و حرم مطهر امام رضا (ع) شروع کردند و چه شخصیت‌های در مقابل این قضیه ایستادند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه این خود یک تاریخ و مکتب است، گفت: سرانجام ارزش‌ها در کنار ضد ارزش‌ها پیروز می شود با اینکه 5 هزار نفری را می کشند اما نمی توانند به نتیجه برسند و خون این بی گناهان باعث ریشه کنی آنها می شود.

وی با بیان اینکه دشمنان با گلوله آمدند نتیجه نگرفتند، اظهارداشت : این گونه نیست که بروند خانه نشین شوند بلکه با روش دیگری وارد شده اند که نتیجه بگیرند چراکه با جنگ سخت نتیجه نگرفته اند بنابراین با جنگ نرم جلو آمده اند.

برقراری تصریح کرد: ما باید بیمه شویم و نسل جوان امروز را تجهیز کنیم همانطور که نسل 1315 در جنگ سخت فائق و پیروزشدند امروز نیز به سده اول از تاریخ می رسیم و باید در جنگ نرم جوانان امروز را بیمه کنیم.

وی بیان کرد: در جنگ سخت شهادت 5 هزار نفر برای ما افتخار می‌شود اما در جنگ نرم اگر یک نفر هم تلفات دهیم مایه ذلت و شرمندگی و خواری می‌شود چراکه این دیگر شهادت و افتخار نیست تلفات و خسارت است.

* همه برنامه‌های بسیج باید هدفمند باشد

امام جمعه ملایر با بیان اینکه همه برنامه‌های بسیج از قبیل اردو، مسابقه و... باید هدفمند باشد، گفت: هدف کلی نیز باید این باشد که مسائل اعتقادی ریشه ای شود.

وی با اشاره به بحث اخلاقی گفت: بحث اخلاقی دکوراسیون و اعتقادی فونداسیون است تا فونداسیون تقویت نشود دکوراسیون کجا می خواهد بنا شود بنابراین ما باید روی مسائل اعتقادی کار کنیم چراکه حیات انسان در گرو عقیده است آن هم عقیده راسخ و روی آن اراده راسخ جهاد کردن.

برقراری یادآور شد: وهابیت یک عقیده باطلی دارند که عملیات انتحاری را روی همان عقیده باطل انجام می دهند.

وی خطاب به خواهران بسیجی ادامه داد: در سطح شهرستان خواهرانی که موثر، جوان و تاثیرگذار هستند و افرادی را دور خود جمع کرده‌اند را شناسایی و با آنها همکاری کنید.

امام جمعه ملایر با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه بسیج افزود: توسط اربابانشان از بسیج به عنوان دولت تفنگدار یاد می کنند و حرفی می زنند که به کام مریم رجوی شیرین آمده و در همایش فرانسه با آب و تاپ از آن تعریف و تجلیل می‌کند و روی این سخنان مانور داد.

* ارتباط پایگاه‌ها را با نسل جوان تاثیرگذار بیشتر کنید

وی خطاب به خواهران بسیجی گفت: وقتی در داخل کشور علیه سپاه و بسیج این گونه می گویند دیگر وقت اینکه در پایگاه بنشینیم تا به ما مراجعه کنند گذشته است در گذشته اگر دشمن علیه حوزه و سپاه حرف می زد امروز کسی با لباس حوزوی علیه سپاه حرف می‌زند و دیگر لازم نیست دشمن حرف بزند؛ نفوذ تا این اندازه است.

برقراری با تأکید بر اینکه ارتباط پایگاه‌ها را با نسل جوان تاثیرگذار بیشتر کنید، بیان داشت : سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار جعفری نیز این موضوع را مطرح کردند که ما به دنبال صلح هستیم؛ چرا اینگونه ما را معرفی می کنید هرکس با ما جنگیده ما جوابش را داده‌ایم و شلیک موشک‌ها نیز سیلی به وهابیت و داعشی ها و اربابانشان بود و جواب اهانت‌هایی که کردند.

وی ادامه داد: دین ما به ما اجازه تعدی به کشور و مردم بی گناه را نمی دهد و این‌ها را باید به نسل جوان و مخاطبین بگوییم؛ در این سیلی موشکی یک غیر نظامی هم کشته نشد حال این منادیان حقوق بشر وقتی موشک می‌زنند به کجا می زنند؟

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه در ارتباط خود با نسل جوان سعه صدر داشته باشید، گفت: با جوانان برخورد شایسته داشته باشید، اهل امر به معروف و نهی ازمنکر باشید.

وی با بیان اینکه پاکی حق مسلم ما است و این حق را خداوند به انسان عطا کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن آدرس را اشتباه می دهد چون خودش در پاکی نیست و می گوید حالا که من نیستم پس هیچ کس نباشد.

برقراری تصریح کرد: باید رویکردها را اصلاح کنیم دیگر دوران پشت در قرار گرفتن و در را به روی همه بستن گذشته است ما باید با روی باز با نسل جوان برخورد کنیم و آنها را بشناسیم و حرفهای آنها را بشنویم تا نسل جوان ما نیز جذب شوند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات