یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

دولت باید ملزم بر یاددهی مباحث مختلف وام به مردم شود

طه رمضانی با اشاره به اینکه افزایش سواد اقتصادی وظیف دولت است خاطر نشان کرد: الزام دولت بر یاددهی مباحث وام است تا مردم بدانند وام چه معنایی دارد و در چه مواردی بکار گیرند .
کد خبر: ۸۸۸۴۳۱۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۹

طه رمضانی دکترای اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به خسارت آفرینی برخی وام ها برای زوجهای جوان اظهار داشت: مسئولان با نادیده گرفتن سواد اقتصادی مردم درصدد کامجویی اقتصادی به نفع خود هستند نه مردم.

وی با بیان اینکه وام مسکن سر رسیدبالایی دارد افزود: دولت باید اطلاعات کاربردی از فرصت انتخابی وام را برای زوجهای جوان توضیح دهد تا این رقم ها را در آینده می  توانند به چه زمینه ای اختصاص دهند.

رمضانی گفت: وام گیری مباحث گستردهای در علم اقتصاد دارد، اقتصاد علمی بر پایه انتخاب و تصمیم گیری است تا بررسی هزینه فرصت و انتخاب بین زمانی جایگاه والای قدرت مالی را در آینده ایجاد نماید.

این دکترای اقتصاد با اشاره به اینکه افزایش سواد اقتصادی مردم وظیفه دولت است خاطر نشان کرد: دولت باید ملزم بر یاددهی مباحث مختلف وام شود تا مردم بدانند وام چه معنایی دارد و در چه مواردی بکار گیرند این در حالی است که بازپرداخت بالای وام مسکن در مدت 12 سال توقف بسیاری از فعالیتهای اقتصادی را برای زوج جوان به تصویر میکشاند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار