امام جمعه موقت سیروان گفت: جمهوری اسلامی اهل جنگ و حمله نیست و اگر موشک می سازد، برای دفاع از ملت خود ماست و برای جنگ طلبی نخواهد بود
کد خبر: ۸۸۸۳۰۸۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "حبیب اله تعمیرکاری" امام جمعه موقت شهرستان سیروان، در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان اظهار کرد: امنیت جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا مثال زدنی است؛ و می بایست این امنیت که در سایه وجود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی) و به سکان داری ایشان هدایت می شود را قدر دانست.

وی افزود: داعشی ها و تکفیری ها در صدد بودند تا امنیت جمهوری اسلامی را بر هم بزنند و به سمت تهران و مجلس شورای اسلامی ما آمدند و به قول رهبر انقلاب یک ترقه بازی هم به راه انداختند، اما دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جواب دندان شکن و محکمی به آنها دادند، که به آنها بفهمانند ایران اسلامی مانند سایر کشورها نیست که بخواهند امنیت آن را خدشه دار کنند.

تعمیرکاری تصریح کرد: همه دیدیم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پرتاب موشک هایی به سمت تروریست های تکفیری که موجب هلاکت دهها نفر از آنها و از سرکردگان آنها شد، نه تنها به داعشی ها و تروریست ها، بلکه جواب محکمی به آمریکا، اسرائیل و حامیان آنها داد که دیگر برای ایران اسلامی خط و نشان نکشند.

وی با اشاره به شهادت یکی از هم استانی هایمان در حادثه مجلس، گفت: شهید علی قلی زاده افتخار مردم استان است و ما به وجود شهدا افتخار می کنیم و خوشحالیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انتقام این عزیزان را از داعشی ها و تکفیری ها گرفت.

وی به صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب پس از شلیک موشک های سپاه پاسداران به قلب تکفیری ها، در دیدار با فرماندهان سپاه، فرمودند " کارتان خیلی عالی بود، خداوند از شماها قبول کند. این، عبادت ماه رمضان است هر چه می‌توانید روی موشک کار کنید؛ ببینید دشمن چقدر روی موشک حساس است، پس بدانید که چقدر کارتان مهم است.]

خطیب موقت نماز جمعه سیروان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اهل جنگ نیست و اگر موشک می سازیم، اگر هسته ای می خواهیم، برای دفاع از خود ماست، بای دفاع از کیان و ملت خود ما می باشد نه جنگ طلبی و اشغال سرزمین های دیگر.

وی عنوان کرد: آمریکا، انگلیس و اسرائیل می خواهند تمام کشورها در سیطره آنها باشند و اگر وجود جمهوری اسلامی ایران و ملت دلیر ایران نبود، حکومت استعمارگران جهانی شده بود و بر دنیا سیطره می یافتند و هر غلطی دوست داشتند انجام می داند؛ اما جمهوری اسلامی با صلابت جلوی آنها ایستاد و تا آخر هم خواهد ایستاد.

تعمیرکاری به دو بعد روحی و حیوانی در انسان اشاره کرد و افزود: انسان طوری خلق شده است که هم می تواند مانند پیامبر اکرم(ص) شود که مقام و مرتبه اش از فرشتگان هم بالاتر رفت و هم می تواند به درجه ای نزول پیدا کند که از حیوانات هم پست تر شود مانند افراد ملعون تاریخ، صدام، کفار، تکفیری های داعش و تروریست ها که به راحتی خون انسان های بی گناه مانند مسلمانان بحرین و فلسطین و لبنان و سایر کشورهای مسلمان را می ریزند.

وی اضافه کرد: برخی کشورها از یک طرف برای برخی حیوانات همایش می گذراند که باید از آنها حفاظت کنیم تا نسل آنها منقرض نشود، و از طرف دیگر خون کودکان بی گناه را می ریزند و انسان ها را به خاک و خون می کشند.

حجت الاسلام تعمیرکاری به نقش ولایت در مسیر هدایت انسان اشاره و تصریح کرد: اگر انسان خدایی باشد، اگر انسان راه راستین را در پیش گیرد، در کانال ولایت و مسیر خداوند گام بردارد و توکلش بر خدا پیامبر و ائمه اطهار باشد، در آن صورت است که می تواند مردم را شاد و هدایت کند و مردم از انرژی مثبت ساطع شده از وجود او برخوردار می شوند و اینها همه از برکات بودن در مسیر شیعه است، البته در مسیر ولایت و اطراف آن چیزهایی هست که نباید ما را به خود مشغول دارد و ما را از راه روشن و پرنور اسلام و دین تشیع باز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین تعمیرکاری به روز ادبیات کودکان و نوجوانان در هفته آینده اشاره نمود و بیان داشت: به کودکان، نوجوانان و جوانان باید بسیار توجه شود؛ چرا که در روایات داریم ذهن کودک و نوجوان مانند لوحی است که هر چیزی در آن می تواند نقش ببندد، و سعی کنیم از همان کودکی آنها را با مسجد آشنا کنیم، محبت قرآن و اهل بیت را در آنها به وجود بیاوریم و فرزندانمان را با اسلام شیعی آشنا کنیم، و با این کارها آنها را از انحرافات و کج روی ها در امان نگه داریم.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم در مورد نماز خواندن، اضافه کرد: کودکانی که والدین نماز خوان داشته باشند و خود هم نماز بخوانند، دنبال منکرات نخواهند رفت و خانواده های عزیز باید به این امر مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

تعمیرکاری همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد و تصریح کرد: ما به ورزش زور خانه ای می بالیم چرا که این ورزش برای ما یک افتخار است.

وی در ادامه به فواید ورزش اشاره نمود و افراد را به انجام ورزش روزانه مانند ورزش پیاده روی جهت تندرستی و سلامتی خود و خانواده دعوت کرد و از خواهران هم خواست در هنگام ورزش، مسئله حجاب را مد نظر قرار دهند.

خطیب نماز جمعه سیروان به روز حجاب و عفاف و الگو برداری از حضرت فاطمه الزهرا(س) اشاره نمود و اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نه تنها الگوی زنان اسلامی هستند، بلکه الگوی مناسبی برای مردان ما می باشد چرا که در پیروی از ولایت پایبند بوده و در حمایت از ولایت مصر بودند.

ارسال نظرات