امام جمعه ایلام گفت: عدم پاسخگویی محکم و انقلابی در برابر عهد شکنی‌های مکرر آمریکا نگران‌کننده و باعث گستاخی آنها خواهد شد
کد خبر: ۸۸۸۳۰۷۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "محمد نقی لطفی"، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، گفت: عدم پاسخگویی محکم و انقلابی در برابر عهدشکنی‌های مکرر آمریکا نگران‌کننده و باعث گستاخی بیشتر آن‌ها شده است.

وی اظهار کرد : دستگاه دیپلماسی کشور به‌جای اعتراض و اقدام لازم در مقابل بدعهدی‌ها و گستاخی شیطان بزرگ، همچنان بر طبل توخالی و فاجعه‌آمیز برجام می‌کوبد، در برجام فقط امتیاز دادیم و چیزی نصیب کشور نشد، نتیجه فاجعه‌بارتر برجام، تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ملت ایران است.

امام‌جمعه ایلام افزود : هرچند ما در برابر دشمن کرنش و ضعف نشان دادیم، افزایش دشمنی‌ها و خصومت‌ها را مشاهده کردیم، هرقدر ما نرم عمل کنیم و دیپلماسی لبخند را دنبال کنیم، آن‌ها تندتر و خشن‌تر با ما عمل خواهند کرد.

حجت الاسلام لطفی بیان کرد: دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید باید بدارند که رژیم آمریکا و متحدان غرب او غیرقابل‌اعتماد هستند و باید با گفتمان امام راحل و رهبری که تهاجمی است، مواضع قوی و انقلابی در برابر آن‌ها اتخاذ کنیم.

وی، گفت: نتایج خسارت‌بار مذاکرات هسته‌ای و برجام و حاصل دیپلماسی انفعالی این شد که آمریکا نه‌تنها هیچ‌کدام از تعهدات قراردادی خود را به مرحله اجرا نگذاشت، بلکه از همان روزهای آغازین اجرایی شدن برجام، تحریم‌های جدید را که خلاف نص صریح بندهای برجام بود به تحریم‌های گذشته اضافه کرد.

خطیب نماز جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود، حادثه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ اشاره کرد و افزود: در این جنایت، بزرگ‌ترین خیانت بشری رژیم آمریکا علیه ملت ایران در سرنگون کردن هواپیمای مسافربری و قتل‌عام 290 نفر زنان، کودکان و مردان بی‌گناه و بی‌دفاع رقم خورد.

وی یادآور شد : رژیم آمریکا هیچ‌وقت این جنایت هولناک را به گردن نگرفت و مسئولیت آن‌ها نپذیرفت، نه‌تنها فرمانده و خدمه رزم‌ناو تحت پیگرد قانونی قرار نگرفتند، بلکه تلخ‌تر اینکه فرمانده این ناو و خدمه آن‌ها مورد تشویق قرار داده و مدال شجاعت به آن‌ها اهدا کردند و این نمونه حقوق بشر آمریکاست که پس از 29 سال از این جنایت بزرگ، حتی عذرخواهی هم نکرد.

حجت الاسلام لطفی در ادامه بابیان اینکه تخریب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خیانت به امام راحل، شهدا و هم‌نوایی با دشمنان کینه‌توز انقلاب اسلامی و امام راحل است، گفت: اظهارات برخی مسئولان علیه نهاد مقدس سپاه پاسداران که میراث ارزشمند امام راحل و مظهر اقتدار نظام و قدرت بازدارندگی در برابر تهدید مکرر دشمن کینه‌توز یعنی رژیم آمریکا و صهیونیست‌های غاصب بوده، مصداق بارز نفوذ فرهنگی دشمنان در کشور است.

خطیب نماز جمعه ایلام یادآور شد: پس از ضربات کوبنده موشکی سپاه علیه داعش، آمریکا و رژیم صهیونیستی و حاکمان فاسد آل سعود به وحشت افتادند و از اظهار تهدیدآمیز عقب‌نشینی کردند، اما موضع‌گیری اخیر آقایان بار دیگر آن‌ها را امیدوار کرد.

وی بیان کرد: معلوم نیست آقایان چه عقده‌ای نسبت به سپاه‌دارند، بااینکه بزرگ‌ترین حامی دولت در سازندگی کشور، سپاه پاسداران است، تضعیف روحیه جهاد، ایثارگری و انقلابی از توطئه‌های فرهنگی دشمنان خارجی و مزدوران داخلی است، روحیه شهادت‌طلبی و غرورآفرین ملت بزرگ ایران، نماد درخشندگی و بالندگی انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران و عامل اساسی مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی و تهدید و تحریم‌های مکرر نظام سلطه است.

امام‌جمعه ایلام گفت : این حقیقت ناب در عرصه‌های فرهنگی و نظامی و امنیتی با مجاهدت و دوراندیشی آحاد مردم و رهبری حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در تحقق آرمان‌های امام راحل و شهیدان نقش بی‌بدیل داشته است.

حجت الاسلام لطفی افزود : اقدامات برخی مسئولان ارشد مبنی بر اینکه قوی‌ترین کشور در منطقه نباید به‌عنوان هدف اول دنبال شود، مغایرت صریح با مبانی امام راحل و رهبری و انقلاب در حمایت از مقاومت اسلامی دارد، این نحوه موضع‌گیری با اهداف ملی در سند چشم‌انداز 1404 و با منافع ملی توسعه و عمق راهبردی ایران و با امنیت ملی مغایرت دارد و تضعیف جنبه‌های بازدارندگی نظام اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد : جای بسی تأسف است درحالی‌که جهان اسلام و همه تحلیل گران مسائل جهانی و منطقه‌ای و حتی معاندان انقلاب، بر اینکه ایران قوی‌ترین کشورهای جهان و منطقه است اذعان دارند، اما در داخل عناصری برای خوش‌خدمتی به دشمن، اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی را نادیده می‌گیرند و این امر درواقع چراغ سبز نشان دادن به دشمن و تحمیل فشارهای دشمن بر ملت ایران است.

امام‌جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود، بابیان اینکه بدحجابی و بی‌حجابی عامل اساسی در ازهم‌پاشیدگی نظام خانواده در جامعه است، یادآور شد: یکی از سیاست‌های راهبردی دشمن، اشاعه فرهنگ بدحجابی و بی‌حجابی برای مقابله باارزش‌های اسلامی و باروهای دینی مردم و نفوذ فرهنگی در مهم‌ترین ارکان جامعه خانواده و محیط خصوصی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام لطفی تصریح کرد: متأسفانه پروژه وارداتی بی‌حجابی و بدحجابی، توسط برخی از نهادها در داخل ترویج می‌شود، در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در ستاد برخی از نامزدها و تبلیغات خیابانی، بدحجابی و اختلاط زن و مرد به‌صورت زننده به اوج خود رسیده و متأسفانه از طرف آن نامزد هیچ برخوردی ولو با تذکر لسانی از این منکر بزرگ جلوگیری نشد والان هم در جامعه در کوچه و بازار مشاهده بدترین و زشت‌ترین نوع بدحجابی هستیم.

وی، با اشاره به اینکه پروژه مواد مخدر و اعتیاد در راستای نابودی نسل جوان کشور توطئه بزرگ نظام سلطه است، ابراز کرد: مبارزه با مواد مخدر در ابعاد مختلف باید صورت گیرد، ایران اسلامی، یکی از کشورهای پیشتاز و موفق در مقابله با باندهای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر است و نیروی انتظامی که مسئولیت مستقیم با مواد مخدر را دارد، کارنامه درخشانی در این مبارزه به‌صورت مستمر دارد و تاکنون هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

خطیب نماز جمعه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با مواد مخدر باید در محیط خانه، توسط پدران و مادر آغاز شود و همچنین در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان توسط مدیران و آموزگاران، خطرات این ماده افیونی به دانش آموزان و نسل جوان گوشزد شود.

ارسال نظرات