نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی

فرهنگ غیرت دینی باید در جامعه تقویت و نهادینه شود/اعتیاد بخشی از برنامه تهاجم فرهنگی دشمن است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: فرهنگ غیرت دینی باید در بین آحاد جامعه روز به روز تقویت شود؛ فرهنگ عفاف و حجاب باید یک اصل محسوب شود و برای رشد و گسترش این امر باید تلاش مضاعف صورت بگیرد و با فرهنگ بی بندوباری مبارزه شود.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۳۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی بر نقش خانواده در شکل گیری جامعه سالم و پویا گفت: هیچ ساختار و تشکیلاتی به مانند خانواده نمی‌تواند جامعه را به سمت ارزشها و اهداف متعالی سوق دهد.

وی با بیان اینکه برای حفظ کیان خانواده و پرداختن به این مهم در کشور برنامه‌های ویژه‌ای تعریف شده است، افزود: توانمندی فکری زن به عنوان محور خانواده می‌تواند نقش مهمی در حفظ و پایداری ارکان خانواده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: یکی از راه های توانمندسازی زنان و مردان تحصیل در حوزه علوم دینی است. که خوشبختانه در استان مرکزی نیز برای اولین بار فرصت حضور و تحصیل زنان در سطح چهار حوزه علمیه فراهم شده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه در علوم دینی توجه ویژه‌ای به بحث خانواده شده است، گفت: بانوان جامعه با تحصیل علوم دینی توانمندی لازم را کسب کرده و می‌توانند نقش مهم و موثری در حفظ بنیان خانواده و سلامت جامعه ایفا کنند.

وی با تاکید بر نقش مادران در تربیت نسل سالم گفت: بانوان در کنار کسب علم نباید از وظیفه فرزندآوری و رسیدگی به امور خانواده بر اساس وظایف و نقشی که در این نهاد دارند، غافل شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نبایستی به افراد بی‌هویت فرصت تعیین سرنوشت‌مان را بدهیم. زنان و مردان مومن و برگزیده باید نقش خود را در این عرصه پررنگ نشان دهند و با پرورش نسلی آگاه و متعهد بنیان خانواده را حفظ کرده و از دخالت افراد فاقد صلاحیت در تعیین سرنوشت‌مان خودداری کنیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: اسلام برای غریزه جنسی ارزش قائل است، این ارزش به معنای موافقت با اموری که تباهی، فساد، ولنگاری و کمرنگ شدن جایگاه خانواده را به همراه دارد نیست، بلکه به معنای حمایت از خیر و اصلاح جامعه است.

وی افزود: کسانی که در جامعه مشکلات را بیان می کنند و دلسوزانه در این رابطه هشدار می دهند، نباید مورد هجمه قرار گیرند بلکه بایستی اصل مشکلات جامعه را مرتفع سازیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مصرف مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی، آسیب‌های فضای مجازی، طلاق و بی‌بند و باری از جمله آسیب‌های جامعه امروز ما است و اگر بتوانیم این آسیب‌ها را کاهش دهیم، 70 درصد مشکلات اجتماعی حل و فصل می‌شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به معضل مصرف موادمخدر ادامه داد: براساس آمار رسمی بیش از 2 میلیون 800 هزار نفر در جامعه گرفتار این بلای خانمانسوز هستند که این امار نگران کننده است، مهمترین اقدام در زمینه کاهش اعتیاد، تلاش در مسیر پیشگیری از گسترش آن است و مسئولان امر باید شدیدترین برخوردها مقابل سودجویان و سوداگران موجود در این عرصه داشته باشند.

وی افزود: فرهنگ غیرت دینی باید در بین آحاد جامعه روز به روز تقویت شود؛ فرهنگ عفاف و حجاب باید یک اصل محسوب شود و برای رشد و گسترش این امر باید تلاش مضاعف صورت بگیرد و با فرهنگ بی بندوباری مبارزه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: آسیب‌ها و چالش‌های شبکه‌های اجتماعی را از دیگر آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: باید جنبه‌های مثبت شبکه‌های اجتماعی تقویت و با جنبه‌های منفی این فضاها با برنامه ریزی مناسب مقابله شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: در راستای رفع مشکلات اجتماعی، بایستی در جامعه فرهنگ خانواده، عفاف، حجاب و مبارزه با بی‌بند و باری را ترویج کنیم و بدانیم که آثار منفی آسیب های اجتماعی مختص اقشار خاصی نیست و همه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش گرمای هوا و مصرف انرژی برق افزود: در رابطه با صرفه‌جویی در مصرف آب و برق لازم است که همه ما در این فصل که هم دچار مشکل آب هستیم و هم به علت گرمای بیش از حد هوا مصرف برق بسیار افزایش پیدا کرده، بایستی در زمینه ای که ضرورت ندارد از مصرف آب و برق خودداری کنیم تا فصل گرما و بحران سپری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات