خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان مطرح کرد

حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تنها راه جلوگیری از ایجاد شکاف بین مسئولان و‌ مردم

مدیرکل بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: تنها راه جلوگیری از ایجاد شکاف و فاصله بین مسئولان و‌ مردم حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۸۸۲۵۶۶
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سردار مهدی ظفری در شورای هماهنگی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان ملایر اظهار داشت: بیان خاطرات و انتقال اهداف شهدا به نسل امروز و آینده که با ایثارگری‌‌های این ملت در دوران 8 سال دفاع مقدس در برابر دشمنان آشنایی ندارند امروز ضروری است.

وی با بیان اینکه انتقال ایثارگری و اهداف شهدا در جامعه نیازمند داشتن اسناد و مدارک است تا با تکیه برآن، واقعیت‌ها به نسل امروز و آیندگان انتقال داده شود تصریح کرد: باید روی اسناد و‌ مدارک جامانده از ایثارگری رزمندگان شهدا کار شود که نسل‌های آینده به طور واقعی بتوانند شعاع توانایی ایثار و اخلاص رزمندگان را ببیند و‌ درک کنند.

ظفری با اشاره به اینکه تنها با تکیه بر اسناد و‌ مدارک واقعی از دوران دفاع مقدس است که می‌توانیم گنجینه ارزشمند دفاع مقدس را برای همیشه حفظ کنیم خواستار پشتیبانی و تعامل پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس با شورای هماهنگی حفظ و‌نشر اثار دفاع مقدس به منظور جمع‌آوری آثار و خاطرات آن دوران شد.

مدیرکل بنیاد حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با تاکید بر اینکه باید مراقب بود ارزش‌ها تبدیل به ابزار نشود،‌ گفت: ارزش‌ها مانند شمشیر است اگر به دست اهل دین باشد عدل و عدالت برپا می‌کند اما اگر در دست دشمنان و نا اهلان بیفتد علیه مسلمانان توطئه و قتل عام انجام می‌گیرد.

ظفری با بیان اینکه تنها راه جلوگیری از ایجاد شکاف و فاصله بین مسئولان و‌ مردم حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس است، گفت: باید به گونه‌ای روی ارزش‌ها‌ و آثار دوران دفاع مقدس کار شود که بتوانیم اهداف و آرمان‌های شهدا در آن دوران را چتری کنیم و بالای سر همه سلیقه‌ها بگیریم.

وی از تشکیل شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: تدوام و استمرار نتایج فعالیت‌های حوزه دوران دفاع مقدس گسترش اقدامات این شورا در شهرستان‌ها و همه نقاط استان است.

ظفری با بیان اینکه بعد از استان همدان، ملایر نخستین شهرستانی است که شورای هماهنگی ارزش‌های دوران دفاع مقدس به ریاست فرماندار در آن تشکیل می‌شود گفت: 7 کمیته تخصصی شامل کمیته هنری، نمایش و ادبیات، آموزش، پژوهش و اسناد - کمیته فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای دفاع مقدس، کمیته امور پیشکسوتان و تشکل‌های مردم‌نهاد، کمیته راهیان‌نور، کمیته مرکز فرهنگی و یادمان‌های دفاع مقدس، کمیته زنان و‌دفاع مقدس در شورای هماهنگی استان تشکیل شده و در شهرستان‌ها نیز با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه باید کمیته‌های زیرمجموعه تشکیل شود.

* بیان واقعیات دوران دفاع مقدس برای نسل امروز نیازمند وحدت و‌ همدلی است

فرماندار ملایر نیز با اشاره به اینکه در بیان ارزش‌های دفاع مقدس خودبزرگ‌بینی و منیت نباید مدنظر باشد، گفت: برای بیان واقعیات دوران دفاع مقدس برای نسل امروز نیازمند وحدت، وفاق و‌ همدلی در جامعه هستیم.

عبدالعظیم رضایی با اشاره به اینکه حفظ و نشر و‌ جلوگیری ازتحریف و فراموشی ارزش‌‌های دفاع مقدس از مهم‌ترین وظیفه متولیان و دلسوزان نظام است بیان کرد: ضروریست در زمینه انتقال این ارزش‌ها و سرمایه‌های اجتماعی نظام به نسل‌های آینده باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات در تمام نقاط کشور استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ما آنچنان که شایسته بوده نتوانستیم سرمایه‌ها و ارزشهای دوران دفاع مقدس راحفظ کنیم گفت: در دوران دفاع مقدس سرمایه‌های اجتماعی ما بالای 70 درصد بود و این در حالی است که این رقم امروز به 10 تا 12 درصد رسیده است.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه خوشبختانه هنوز نسل دوران دفاع مقدس در جامعه در قید حیات هستند و این فرصت مطلوبی برای الگوقرار دادن آنها و استفاده حداکثری از خاطرات آنهاست گفت: امروز ضروریست در قالب هنر، نمایش، شعر، نوشته و غیره آرمان‌های‌شهدا، آثار و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را نشرو گسترش دهیم و نگذاریم این ارزش‌ها تحریف شده و به دست فراموشی سپرده شود.

وی از آمادگی کامل همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان ملایر در راستای تشکیل شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات