فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام:

خدمت مقدس سربازی بهترین دوران خودسازی است

سردار علی محمد اکبری، گفت: تقویت بنیه اعتقادی و دینی می تواند به حفظ و حراست از این سرزمین رنگ و بویی الهی دهد .
کد خبر: ۸۸۸۲۲۶۴
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار علی محمد اکبری، طی بازدید از خطوط مرزبانی رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در استان خوزستان، از نزدیک روند فعالیتهای مرزبانان دلاور این یگان در مرزهای جنوب غرب کشور را بررسی کرد.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در جمع پرشور و صمیمی کارکنان وظیفه گردان تکاور حضرت امیر علیه السلام، که مسئولیت حفظ و حراست از کیان اسلامی در مرزهای جنوبی را برعهده دارند، دوران مقدس سربازی را بهترین و کم نظیر ترین دوران جهت خودسازی، ارتقاءخودباوری و پرورش صفات کمالیه معرفی کرد .

سردار اکبری افزود: امروزه در جوامع بشری از جمله کشورهای اسلامی منطقه شرق آسیا راههای پرورش نفس و خودباوری را تنها در گرو مکتب و آموزه های آن مکتب دانسته و درراه رسیدن به این مهم زمان متمادی از عمرخود را بکارمی بندند؛ ولی شما برادران ارجمند هم زمان و هم مکان مناسبی برای این امر در اختیاردارید.

وی، گفت: زمان، زمانی است که پس از تشکیل حکومت اسلامی در این منطقه جهت حفظ و حراست از این دستاورد مورد هجمه بیگانگان قرار گرفته ایم و مکان نیز مکان مقدسی است؛ مکانی است که متر به متر و وجب به وجب آن برای حفظ همان دستاورد خون بهترین افرادمان موجب سرخ شدن این خاک شده است. همان مکانی است که روزی مکان هبوط ملائک و پرواز روح انسانهایی بودکه جزء خداوند و قرب الهی هیچ آمال و آرزویی نداشتند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: حال باداشتن این دومولفه نفس خودتان را طوری تربیت کنید که بعد از طی دوران مقدس سربازی، در محیط خانواده و جامعه، شهر یا روستای خود شما را مزین و آراسته به صفات نیکو ببینند و بدانند که واقعا این دوران توانسته است یک صفت بد را حذف و چندین صفت نیکو و پسندیده در شما ایجاد کند.

سردار اکبری در ادامه با اشاره به آموختن و الزام فراگیری علوم دینی بیان کرد: در گذشته افرادی که به اموری مانند کسب و کار و تجارت می پرداختند، فقه این کار را قبل از انجام آن فرا می گرفتند. وجود برخی از حوزه های علمیه در کنار مهمترین بازارهای هر شهر موید این حرف و تصدیق کننده این مطلب است که حتی برای یک فرد بازاری روش صحیح کسب حلال مهمتر از خود تجارت بوده است.

وی، ادامه داد: امروز نیز برای یک فرد نظامی آموختن علوم دینی در اولویت اول قرار دارد، تقویت بنیه اعتقادی و دینی می تواند بهترین نگهبان و بهترین منذر برای ترک گناه و رسیدن به آرامش قلبی و معنوی باشدو به حفظ و حراست از این سرزمین رنگ و بویی الهی دهد .

ارسال نظرات