مدیر مالی بانک پارسیان در گفتگو با «بسیج»:

اصلاحات لازم باید در شبکه بانکداری ایجاد شود

سعید زاغری گفت: نقدینگی در راستای تامین سرمایه های مالی مورد نیاز بنگاه های اقتصادی قرار بگیرد، از اینرو اصلاحات لازم در شبکه بانکداری ایجاد شود تا نقدینگی به مسیر اصلی توسعه و گسترش تولید است پیش برود.
کد خبر: ۸۸۸۱۵۸۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸

سعید زاغری مدیر مالی بانک پارسیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به رشد چشمگیر نقدینگی اظهار داشت: آنچه در مورد نقدینگی تاکید می‌شود این است که نقدینگی به نوعی نشان دهنده این است که سودهای حاصله سپرده های مردم در سیستم بانکداری با قوانین بانکی مطابقت داشته و توانسته رشد کنونی در ساختار مالی را موجب شود.

وی با انتقاد از اینکه عده ای مبحث افزایش نقدینگی را مطرح می‌کنند افزود: اگر افزایش نقدینگی در ساختار اقتصادی کشورمان شکل گرفته است سوال این است که نقدینگی افزایش یافته کجا رفته است؟

وی در ادامه بیان داشت: در روند نقدینگی مرحله جدیدی شکل نگرفته است از یک سو با افزایش سپرده های مردم مواجه هستیم و از سویی دیگر هم دارایی‌های بانکی متورم شده است لذا مطلب خاصی به عنوان نقدینگی که درسایر اقتصاد کشورها رایج است در کشورمان مشاهده نمی‌شود.

به گفته مدیرمالی بانک پارسیان ، افزایش نقدینگی باید بتواند در راستای رشد و تامین سرمایه های مالی مورد نیاز بنگاه های اقتصادی قرار بگیرد، از اینرو انتظار می‌رود اصلاحات لازم در شبکه بانکداری ایجاد شود تا نقدینگی به مسیر اصلی خود که توسعه و گسترش تولید است پیش برود.

 زاغری در خاتمه افزود: ادعاهای نقدینگی هم نتوانسته تاثیرات مطلوبی را در پیشرفت و رشد مالی بنگاه های اقتصادی کشورمان داشته باشد.
ارسال نظرات