عضو هیئت مدیره خانه صنعت ایران :

ایران در صادرات به قطر هم از ترکیه جاماند

محمدزمانی گفت: ما مشغول مذاکره و صحبت برای صادرات بودیم که ترکیه‌ای ها کامیون ها و هوپیماهای خود را به سمت قطر روانه کرده و محصولات خود را در ویترین های بازارهای این کشور چیدند .
کد خبر: ۸۸۸۱۲۹۱
|
۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی محمد زمانی، صادرکننده در حوزه صنایع غذایی  بیان داشت: وضعیت صادرات نسبت به سال قبل نه تنها افزایشی نداشته است بلکه کمتر نیز شده است البته آمار دقیقی در این رابطه نمی توان داد زیرا میزان صادرات دائما در نوسان است.

وی افزود: یکی از دلایل عمده کاهش صادرات این است که صنعت از حمایت‌های لازم برخوردار نیست و این در حالی است که بازارهای رقیب از مشوق های صادراتی زیادی برخوردار هستند.

عضو اتاق بازرگانی قزوین تأکید کرد: از دیگر مشکلات برای صادرات محصولات این صنعت گرانتر تمام شدن هزینه تولید و همچنین مشکلات مرتبط با صنایع بسته بندی است که در این زمینه توان رقابتی ما را پایین آورده است.

وی عنوان کرد: بزرگترین رقیب اصلی در رابطه با صنایع غذایی ترکیه است که در بازارهای هدف فعال هستند، چین ، اردن نیز از دیگر کشورهای رقیب در این رابطه به حساب می آیند.

علی محمد زمانی در رابطه با صادرات به کشور قطر بیان داشت: نمی توان قطر را یک فرصت بلندمدت تلقی کرد با این حال باید تلاش کرد و همین فرصت کوتاه را نیز غنیمت شمرد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت ایران خاطرنشان کرد: ما از این زمان کوتاه هم نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم و این در حالی است که ترکیه به راحتی از این فرصت استفاده کرده و در زمینه صادرات صنایع غذایی به قطر، به خوبی ورود کرده و ما تاکنون نتوانسته ایم جایگاه خود را در این بازار پیدا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما مشغول مذاکره و صحبت برای صادرات بودیم که ترکیه‌ای‌ها کامیون‌ها و هوپیماهای خود را به سمت قطر روانه کرده و محصولات خود را در ویترین های بازارهای قطر نشاندند و همین موجب شد تا در این بازار نیز نسبت به ترکیه عقب بمانیم.

ارسال نظرات