حجت الاسلام تعمیرکاری امام جمعه موقت سیروان گفت: ملت ما رشادت ها و دلاوری های صورت گرفته در آزاد سازی مهران را از یاد نخواهد برد.
کد خبر: ۸۸۷۹۹۲۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "حبیب اله تعمیرکاری"، امام جمعه موقت سیروان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن تبریک دهم تیر ماه سالروز آزاد سازی مهران، به تمام ملت شریف ایران اسلامی خصوصا مردم ایلام و سیروان، اظهار کرد: حقیقتا ملت ما رشادت ها و دلاوری های صورت گرفته در راه آزاد سازی مهران قهرمان را از یاد نبرده است و همه ما دهم تیر ماه را با این نام می شناسیم و این روز را که روز رشادت، روز از خودگذشتگی و ایثار است، در یاد و خاطر همه ما زنده و پایدار است.

وی افزود: حقیقتا ما مهران را یکی از جایگاههای بسیار ارزشمند در نظام جمهوری اسلامی می دانیم چرا که بسیاری از کسانی که به درجه رفیع شهادت رسیده اند، از همین مهران، قلاویزان و دیگر جاهای این سرزمین پاک و و زیبا بوده است؛ و زیبنده است که تا می توانیم از آن تعریف کنیم.

تعمیرکاری با اشاره به رشادت های مردم، سپاهیان و بسیجیان در آزاد سازی مهران و سختی های فراوانی که در این راه صورت گرفته، بیان کرد: در تعریف از مهران همین جمله از حضرت امام خمینی(ره) کافی است که پس از آزادسازی آن، فرمودند: " مهران را هم خدا آزاد کرد"؛ و اینها همه گویای اهمیت این موضوع و این پیروزی است.

وی ضمن اشاره به اهمیت ثبت این روز در تقویم ملی کشور، اضافه کرد: ما از مسئولین، دست اندرکاران و نمایندگان مجلس می خواهیم که این روز را در تقویم ملی کشور بگنجانند و یک روز را مختص این پیروزی بزرگ به ثبت برسانند تا رشادت ها و جان فشانی هایی که در این راه صورت گرفته به همه ملت ایران شناسانده شده و از رسانه ملی اینطور روزها گرامی داشته شود.

وی تاکید کرد: بسیار شایسته و مناسب است اگر هنرمندان، فیلم سازان و کارگردانان هم بیایند از قصه های آزادی مهران، از رشادت های مردم، سپاهیان و بسیجیان و از حوادث آن فیلم و مستند بسازند و این اتفاقات را بازسازی کنند و شرح دلاوری های صورت گرفته توسط مردم استان در جنگ تحمیلی خصوصا آزادی مهران بازگو شود.

خطیب موقت سیروان در ادامه ضمن اشاره به دوازدهم تیر ماه سالروز حمله وحشیانه و ددمنشانه ناوگان جنگی آمریکا به هواپیمای مسافری بری ایران در آب های خلیج فارس، تصریح کرد: ما این جنایت آمریکا را محکوم می کنیم، ناوگان نظامی آمریکای مستکبر یک هواپیمای مسافربری را مورد اصابت موشک های خودش قرار می دهد و شماری از مردم بی گناه ایران اسلامی را به شهادت می رساند و این نشانه ضعف و ترس آنها بوده است و البته مردم ما هیچگاه جنایات آمریکا را از یاد نخواهند برد.

وی اضافه کرد: علارغم شعار آزادی و دموکراسی، آمریکا خون مردم و همه ملت ها را در شیشه کرده است، و از تنها ملتی که ترس دارد، ملت بزرگ ایران اسلامی آن هم به لطف درایت ها و حمایت های رهبر انقلاب و ملت سرافراز ایران اسلامی است.

حجت الاسلام تعمبیرکاری در پایان چهاردهم تیر ماه روز قلم را به خبرنگاران و همه فعالان در این عرصه تبریک گفت.

 

ارسال نظرات