مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت انتصاب افراد شایسته برای اجرای امور است

امام جمعه موقت شهرکرد مهم‌ترین جنبه‌های مدیریتی را انتصاب افراد شایسته برای اجرای امور دانست.
کد خبر: ۸۸۷۹۸۵۴
|
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریت انتصاب افراد شایسته برای اجرای امور است که نشان‌دهنده آن است که مدیر در این انتصاب‌ها چقدر تقوای الهی را مدنظر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (علیه السلام) افرادی که داوطلب منصب و مقام بودند را بر مبنای تقوا انتخاب می‌کرد، افزود: کسی باید برای مناصب انتخاب شود که در رابطه با احکام و ارزش‌های دینی کوتاه نیاید همان‌گونه که مولای متقیان نیز این‌گونه بود.

امام‌جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه کسی می‌تواند امر خدا را اجرا کند که سازش‌کار در مقابل دشمن خدا نباشد، ادامه داد: بعضاً دیده شده افرادی بر سر کار هستند که هیچ اعتقاد دینی ندارند، این قبیل افراد نباید بر سر کار باشند چراکه نمی‌توانند امر خدا را در جامعه احیا کنند.

فاطمی خاطرنشان کرد: در آستانه روی کار آمدن دولت دوازدهم و نصب و تعیین مسؤولان جدید از وزرا گرفته تا مدیران رده پایین قرار داریم لذا تقوا در این موضوع مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه رأی مردم یا انتخاب مردم ربطی به ولایتمداری یا ولی ندارد، عنوان کرد: رأی مردم در مذهب شیعه و مذهب عصمت و طهارت تنها ابزاری برای این است که ولی جامعه را مدیریت کند، اینکه در سال‌های بعد از رحلت پیامبر برخی افراد با امیرالمؤمنین بیعت نکردند بدین معنی نیست که این حضرت ولی و امام نیست.

امام‌جمعه موقت شهرکرد با تأکید بر اینکه مراجعه به طاغوت به هیچ وجه قابل‌قبول نیست حتی در زمانی که مردم با امام و ولی زمان بیعت نکردند، اضافه کرد: درست است که زمانی با امیرالمؤمنین بیعت نشد ولی ایشان باز هم امام بوده و متدینین به وی مراجعه می‌کردند.

فاطمی در ادامه ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله صدوقی در تیرماه سال 61 که بعد از نماز جمعه به شهادت رسید و رحلت علامه امینی بیان داشت: در آستانه سالگرد حمله آمریکا در سال 67 به هواپیمای مسافربری ایران قرار داریم، در این حمله 290 نفر از هم‌وطنانمان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: سیاست بین‌المللی و رایج در دنیا به زشت‌ترین شکل خود در این حادثه نمود پیدا کرد، سیاستی که مردم بی‌گناه را هدف قرار داد تا یک حکومت را وادار کند فرامین آن‌ها را بپذیرد، این عمل زشت هیچ‌گاه از یاد و خاطره مردم ایران نمی‌رود و باید این نکته در روابط، قراردادها و تعاملات با این کشور مدنظر قرار گیرد.

ارسال نظرات