فرمانده سپاه کوهرنگ:

امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای احکام دینی است

نشست امر به معروف و نهی از منکر بین کار کنان سپاه ناحیه کوهرنگ برگزار شد. فرمانده سپاه کوهرنگ، امر به معروف و نهی از منکر را ضامن اجرای احکام دینی دانست.
کد خبر: ۸۸۷۹۳۸۳
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار کرم نظری سرمازه،در این نشست گفت: پیامبر خدا در بیان اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند: "امتم همواره در خیر و نیکی خواهند بود، مادامی که امر به معروف و نهی از منکر و تعاون بر نیکی کنند؛ ولی اگر چنین نکنند، برکات از آن ها گرفته، بعضی از آن ها بر بعضی دیگر مسلط می شوند؛ در حالی که نه در زمین و نه در آسمان یار و یاوری ندارند."

فرمانده سپاه ناحیه کوهرنگ، افزود: امیر بیان حضرت علی (علیه السلام) نیز در اهمیت این موضوع می فرمایند: «تمام اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منکر، همچون قطره ای است در مقابل دریایی پهناور».

وی، با اشاره به روایت دیگری از معصومین علیهم السلام اظهار کرد: "امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید؛ زیرا در آن صورت، اشرار و ستمگران بر شما مسلط خواهند شد. آن گاه هرچه دعا کنید، دعای شما مستجاب نخواهد شد."

وی افزود :یکی از راه هایی که ضامن اجرای احکام دینی است، عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

سرهنگ نظری، خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلام، افراد جامعه همانند سرنشینان یک کشتی هستند، چنانچه یکی از آن ها بخواهد دیواره کشتی را سوراخ کند، همگی وظیفه دارند که مانع او شوند وگرنه همه آن ها غرق خواهند شد.

وی، با اشاره به روایتی از امام باقر علیه السلام ، که این فریضه الهی را ضامن اجرای واجبات می دانند گفت: اما پنجم شیعیان نیز می فرمایند: "به وسیله امر به معروف و نهی از منکر، واجبات به پا داشته می شود و راه ها امن و کسب ها حلال و ظلم ها دفع و زمین آباد می شود. دشمنان به قبول انصاف وادار می شوند و کارها روبه راه می شود."

ارسال نظرات