امام جمعه آبدانان گفت: در آزمون های استخدامی اخیر در حق مردم مرزنشین و کمتر توسعه یافته استان ایلام جفا شده است.
کد خبر: ۸۸۷۷۷۹۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام "حسین حاجیلری" امام جمعه آبدانان در خطبه های این هفته نماز جمعه آبدانان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: روز قدس روز احیای اسلام و روز هشدار به ابر قدرت ها است روزی که مردم باحضور با نشاط خود به آمریکا و اسراییل فهماندند که مردم تا رهایی کامل ،از قدس حمایت می کنند.

وی با اشاره به روز سازمان تبلیغات افزود:همه دستگاه ها در احیای اسلام ناب مسئول هستند اما بعضی نهاد ها و سازمان ها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی که کار عمق بخشی مفاهیم اسلام ناب را بعهده دارد،وظیفه ی خطیر تری داردکه اگر به درستی صورت بگیرد می توان کشور را در برابر مشکلات عقیدتی بیمه کرد.

خطیب جمعه آبدانان به 7 تیرماه هفته ی قوه ی قضاییه اشاره کرد و عنوان داشت:اجرای عدالت بر همه ی دستگاه ها واجب است اما قوه ی قضاییه با رسیدگی به شکایات،تسریع در رسیدگی ها ،اطلاع رسانی و رسیدگی به پرونده های خاص می تواند مردم راخوشحال و راضی کند.
وی به دیدار خانواده شهدای مدافع حرم و مرزبانان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:بخش مهمی از امنیت امروز را مدیون شهدای مدافع حرم و مرزبانانی هستیم که شب و روز از مرزها نگهبانی می کنند و مرگ تاجرانه ای انتخاب کرده اند.

خطیب جمعه آبدانان در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به ارزشها تاکید داشت:آمریکا،رژیم صهیونیستی و هم پیمانانشان خوب می دانند که ارزشها برای مردم درونی شده ونمی توانند به اهدافشان برسند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن تشکر از سپاه به خاطر پاسخ به موقع به اقدامات تروریستهای تکفیری بیان داشت:جمهوری اسلامی جولانگاه آمریکا و هم دستانش نیست و این حرکت در حقیقت تحقق آرمانهای نظام در پاسخ به گستاخی های این کرمهای پست و پلید است.
حاجیلری به۶ تا۱۲ تیر ماه که به هفته حقوق بشر آمریکایی نامیده شده است اشاره کرد وافزود: در این ایام یعنی 6تیر ماه مصادف با سو قصد به رئیس جمهور وقت آن زمان،7تیر شهادت شهید بهشتی و 8تیر بمباران شیمیایی سردشت که صدها نفر را به شهادت رساند.
وی خطاب به مسئولین کشوری و مردم گفت:مسائل سیاسی به دو گروه اصلی و فرعی تقسیم می شوند که نقش انتخاب پیامبر و ائمه با وجود نقش مهمی که در مسائل عقیدتی دارند به عموان مسائل فرعی شناخته می شوند.

امام جمعه آبدانان اشتغال ،تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع بیکاری را به عنوان مسائل اصلی سیاسی کشور دانست و افزود: در آزمون های استخدامی اخیر در حق مردم مرزنشین و کمتر توسعه یافته استان جفا شده است.

وی با بیان اینکه چرا با وجود جوانان بیکارومحرومیت منطقه، سهم استخدامی استان در استخدامی اخیر قلیل است، تاکید داشت:نمایندگان مردم در مجلس و مسئولین استانی باید این امر را پیگیری کنند و در این روند تغییر ایجاد نمایند

ارسال نظرات