امام جمعه ایلام گفت: دو قطبی سازی جامعه تکرار فتنه بنی صدر در سال ۵۹ است.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۵۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام اظهار داشت: هدف مثلث شوم آمریکایی، صهیونیستی و سعودی تلاش برای نابودی آرمان آزادی قدس شریف است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدام این مثلث شوم شکل‌گیری تروریسم تکفیری با مدیریت سرویس‌های جاسوسی رژیم‌های آل سعود و اسرائیل و ارتکاب جنایات هولناک و مکرر گروه های تکفیری در سراسر جهان اسلام این بود که قضیه فلسطین از اولویت خارج شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: جنگ افروزی مکرر تکفیری ها با حمایت مالی عربستان سعودی و ترکیه انجام می‌گیرد تا حاشیه امنی برای رژیم جعلی اسرائیل فراهم کند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: بزرگترین سود و بهره برداری را اسرائیل از این اقدامات داشته تا ضمن خارج شدن از افکار عمومی جهان اسلام با فراغ بال به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی خود و سرکوب قیام مردمی فلسطین در اراضی اشغالی بپردازد.

وی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در شرایط حساس امروز از اهمیت بالایی برخوردار است ادامه داد: روز جهانی قدس میراث گرانبهای امام راحل برای رهائی قدس شریف و نابودی اسرائیل است.

لطفی افزود: با گذشت بیش از 38 سال از اعلام برپایی روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و استقبال بی‌نظیر امت اسلامی از اقدام انقلابی امام ارکان رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکا را به‌شدت می‌لرزاند.

لطفی در ادامه سخنان خود به مساله واگذاری جایگاه سوخت در مرکز شهرستان ایلام پرداخت و گفت: واگذاری جایگاه سوخت مرکز شهرستان ایلام با پایین ترین قیمت پایمال کردن بیت المال است.

وی افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی و دستور رهبر معظم انقلاب به واگذاری بخشی از اموال دولتی به بخش خصوصی برای مشارکت دادن مردم در شکوفائی اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

وی عنوان کرد: به همین خاطر سازمان خصوصی‌سازی مسؤولیت این کار را به عهده دارد اما ضوابط خاص خود دارد که متاسفانه در واگذاری جایگاه سوخت و پمپ بنزین دولتی ایلام رعایت نشده است و با اینکه قیمت پایه آن قریب به شش میلیارد تومان است با یک سوم این قیمت واگذار شده است و این کار موجب ناراحتی دلسوزان به بیت المال گردیده است.

نماینده ولی فقیه در ایلام با اشاره به دو قطبی کردن و تقسیم مردم به دو دسته موافق و مخالف اظهار داشت: این تقسیم بندی تکرار فتنه بنی صدر در سال 59 است که برخی از جریانهای سیاسی با ایجاد دو قطبی کردن جامعه درصدد راه‌اندازی فتنه جدید در کشور هستند.

وی افزود: پس از برگزاری انتخابات شکوهمند و حماسی ملت بزرگ ایران متاسفانه جناح های سیاسی درصدد مصادره این پیروزی بزرگ و حماسی به نفع خود هستند و با تشکیل محافل درون گروهی با سهم خواهی و تعیین مدیران جدید ادارات و نهاد های دولتی هستند گرچه این جریانها در خلق حماسه انتخابات 29 اردیبهشت کمترین نقش را ایفاد کردند.

خطیب جمعه ایلام ابراز کرد: حماسه بزرگ 29 اردیبهشت را ملت ایران و رهبری معظم انقلاب خلق کردند اما اینها با دو قطبی کردن جامعه به مخالف و موافق دنبال تقسیم غنائم جنگی که در آن نقش نداشتند هستند.

وی گفت: این تقسیم بندی اتحاد و همبستگی مردم که عامل اصلی نجات کشور و مانع ضربه بیگانگان به انقلاب و نظام اسلامی است را تهدید می کند و دشمنان را برای نفوذ در عرصه های مختلف امیدوار می کند که در این زمینه همه باید با تبعیت از رهبری توطئه جدید دشمن های خارجی و فتنه گران داخلی را خنثی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: متأسفانه مسئول ارشد تیم مذاکره‌ کننده توافق هسته‌ای بارها به عدم پایبندی و نقض آشکار برجام از سوی آمریکا اشاره می‌کند اما نسبت به موضع‌گیری و اقدام متقابل ایران هیچ اظهارنظری نمی‌کند.

لطفی با بیان اینکه بیانات رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی راجع به تلاش برخی جریان‌های سیاسی مبنی بر دوقطبی شدن کشور هشداری جدی به مسئولان کشور و جلوگیری از ایجاد فتنه جدیدی در کشور است گفت: برخی افراطیون سیاسی با سهم خواهی از دولت جدید تلاش می‌کنند فضای کشور را ملتهب کنند و غالباً این افراطیون در فتنه 88 آتش بیار معرکه بودند و ماه ها کشور را دچار آشوب و اغتشاش کردند و درنهایت امنیت کشور را در معرض نابودی قراردادند.

ارسال نظرات