عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس در گفتگو با «بسیج»:

هدف و برنامه ریزی دولت از احیای وزارت بازرگانی مشخص نیست

قاضی پور گفت: باید منظور و هدف دولت از طرح احیای مجدد وزارت بازرگانی به طور شفاف و دقیق مشخص شود دولت با این کار به دنبال تضعیف تولیدات ملی، داخلی و از طرفی به دنبال رونق و گسترش واردات در کشور است.
کد خبر: ۸۸۷۳۸۲۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به طرح جداسازی وزارت بازرگانی و اهداف و برنامه های دولت در این راستا گفت: در خصوص احیای مجدد وزارت بازرگانی، مجلس علی رغم نظرات و پیشنهادات متفاوت با دو فوریت این طرح مخالفت کرد. پس از این اقدام منتظر هستیم تا این طرح پس از مخالفت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون های اقتصادی،صنایع و معادن و... مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

احیای وزارت بازرگانی به نفع تولید ملی است!

قاضی پور با تأکید بر این مطلب که هدف و برنامه ریزی دولت از طرح احیای وزارت بازرگانی مشخص نیست؛ تصریح کرد: باید منظور و هدف دولت از طرح احیای مجدد وزارت بازرگانی به طور شفاف و دقیق مشخص شود سوال اساسی در بحث جداسازی وزارت بازرگانی این است که با این کار به دنبال تضعیف تولیدات ملی، داخلی و از طرفی به دنبال رونق و گسترش واردات در کشورهستیم؟

وی در خصوص نظر نمایندگان خانه ی ملت پیرامون احیای وزارت بازرگانی خاطرنشان کرد: اگر به عنوان مثال دولت، وزارت صنعت را از وزارت معدن جدا کند و در پی این کار بر رونق و گسترش تولید داخلی بیفزاید کار پسندیده و شایسته ای است اما اگر دولت با احیای وزارت بازرگانی به دنبال افزایش واردات باشد ما مخالفت خواهیم کرد.لذا باید در کمیسیون ها بررسی شود که اگر دولت با تفکیک وزارت صنعت و معدن از بازرگانی می خواهد به طور مستقل و دقیق به تولیدات داخلی بپردازد موافق هستیم اما اگر احیای وزارت بازرگانی موجب گسترش واردات شود ؛ مخالفت خواهیم کرد.

ارسال نظرات