خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر:

احیای شب قدر باید با معرفت و شناخت باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه احیای شب قدر باید با معرفت و شناخت باشد، گفت: اینکه بگوییم گناه و معصیت کنیم و در شب قدر خدا می بخشد، نیست؛ انسان نباید جرات برگناه و معصیت را پیدا کند.
کد خبر: ۸۸۷۳۸۱۱
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
احیای شب قدر باید با معرفت و شناخت باشد
حجت الاسلام الله کرم شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به شب‌های قدر و تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: اگر سال آفریده شده، برای شب قدر آفریده شده است.

وی با بیان اینکه انسان باید خود را در طول سال مهیا کند تا شب قدر را درک کند، افزود: برخی از مسائل که به آن اشاره می‌کنیم اعمال ظاهری شب قدر از قبیل غسل شب قدر مقارن غروب آفتاب، دو رکعت نماز و بعد از نماز 70 مرتبه استغفار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر ابراز داشت: مهم و اصل موضوع رعایت این است که انسان بهره ای از این شب‌ها ببرد.

وی با اشاره به زیارت امام حسین(ع) و تأکید بر زیارت عاشورا به ویژه در این شب‌ها گفت: احیای این شب‌ها بسیار ارزش دارد، اینکه تا اذان صبح انسان بیدار باشد قرآن بخواند، در بحث های علمی شرکت کند نه اینکه تا اذان صبح بیدار بماند و در لحظه آخر اذان بخوابد و نماز صبح قضا شود.

شیرزادی با بیان اینکه احیای شب قدر باید با معرفت و شناخت باشد، عنوان کرد: اینکه بگوییم گناه و معصیت کنیم و در شب قدر خدا می بخشد، نیست؛ انسان نباید جرات برگناه و معصیت را پیدا کند.

وی یادآور شد: اگر کسی احیای شب قدر داشته باشد خداوند گناهانش را می بخشد هر چند به تعداد ستارگان آسمان و سنگینی کوه‌ها در عالم باشد و حتی اگر به اندازه آب دریاها باشد یعنی خداوند می خواهد، ببخشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با اشاره به ارزش شب‌های قدربه نقل از علامه طباطبایی گفت: شب بیست و یکم از شب نوزدهم ارزش بیشتری دارد و ارزش شب بیست و سوم نیز از هر دو شب بیشتر است بنابراین برنامه ریزی کنیم و از همه شب‌ها استفاده کرده و بهره ببریم.

وی با بیان اینکه نزول قرآن در شب قدر است، ابراز داشت: حتی کتاب های آسمانی دیگر نیز در ماه مبارک رمضان نازل شده است.

شیرزادی با بیان اینکه قرآن کریم یک نزول دفعی داشته که برقلب رسول الله (ص) یک‌جا نازل شده است، گفت: تلاوت و تفسیر قرآن و هر چیزی که به قرآن برگردد نورانیت دارد و جاودانه می شود.

وی با اشاره به نزول تدریجی قرآن گفت: این نزول طی 23 سال آرام آرام به مناسبت‌های مختلف نازل شد و کسانی بودند که می‌نوشتند و یا حفظ می کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر عنوان کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و باید یکی از کارهای ما در این شب‌ها خواندن تفسیر قرآن و سوره قدر باشد.

وی یادآور شد: اینکه شب قدر در بین سه شب قرار داده شده و مشخص نشده است به دلیل اهمیت آن است که انسان بیشتر تلاش و شب قدر را درک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات