یک کارشناس حوزه اقتصادی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

ادغام، فزونی بخشی اعتبار افزوده بانک‌ها را به همراه دارد

محمد شهرکی گفت: ادغام بانک ها در راستای این است که بتواند اعتبار افزوده بانک‌ها را افزایش دهد از اینرو مشکلات مضاعفی در بردارد. وضعیت کنونی، گسترش شعب بانکی در کشورمان را مطالبه می‌کند.
کد خبر: ۸۸۷۳۳۹۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹

محمد شهرکی یکی از بسیجیان فعال در حوزه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: ادغام بانکی از جمله طرح های اصلاح نظام بانکداری است که در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار گرفته و موجب ایجاد بحث‌های گسترده ای در محافل کارشناسی و دانگاهی شده است.

وی با بیان اینکه در ادغام بانکی به این نکته هم توجه شود که چه میزان از ضعف ها و نارسایی های نظام بانکی کشور ناشی از تفکیک بانکی است افزود: آیا ادغام بانکی می‌تواند در جهت بازبینی و اصلاح نظام بانکی نقش موثری داشته باشد. شاید ادغام در زمان خاصی کاربرد داشته است. اما در شرایط فعلی کارایی خود را از دست داده و تبدیل به یک طرح خسارت بار شده است از تینرو همه جوانب باید بررسی شود.

وی در ادامه بیان داشت: از آنجایی که حجم سنگینی از تامین مالی شعب مختلف برروی نظام بانکی است ادغام بانکی می‌تواند بازار سرمایه ای را که نتوانسته به جایگاه واقعی خود در تامین مالی برسد را ایجاد کند.

شهرکی گفت:  در حال حاضر طرح ادغام  بانکی، سعی بر این دارد تا  از این طریق اعتباراتی را برای  سپرده  بانک ها افزایش دهد؛  لذا ادغام بانک ها در جهت اینکه بتواند اعتبار افزوده بانک‌ها را افزایش دهد پیش می‌رود از اینرو  مشکلات مضاعف و فراوانی  را در بردارد.

این کارشناس اقتصادی گفت: وضعیت کنونی جامعه ایجاب می‌کند تا گسترش شعب بانکی در کشورمان شکل بگیرد و نظام بانکداری به جای اینکه طرح ادغام بانکی را در پیش بگیرد به سمت توسعه بیشتر  سوق پیدا  کند.

شهرکی در خاتمه افزود: از آنجایی که مردم نمی توانند معطلی در بخش اداری نظام بانکدای را تحمل کنند و با توجه به تکنولوژی نوینی که در اختیار نظام بانکداری قرار گرفته است ادغام بانکی یکی از موانع جدی محسوب می‌شود که منجر به نوعی نارضایی مردمی  خواهد شد لذا مردم از اینکه در صف ها ی طویل گیشه های بانکی قرار بگیرند احساس نارضایتی دارند.

ارسال نظرات