عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

فقر فرهنگی و اقتصادی؛ عامل افزایش معضل کودکان کار در جامعه

آبرامیان گفت:مشکلات فرهنگی و اقتصادی دو موضوع اساسی هستند که در افزایش معضل کودکان کار نقش زیادی دارند.
کد خبر: ۸۸۷۳۱۸۶
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

فقر فرهنگی و اقتصادی؛ عامل افزایش معضل کودکان کار در جامعهژرژیک آبرامیان عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با معضل کودکان کار و آسیب های آن در جامعه اظهار داشت: کودکان کار از معضلاتی است که نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از جوامع دیگر نیز وجود دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: به دلیل ناهنجاری ها و مشکلاتی که خانواده ها با آن درگیر می شوند آسیب هایی از این طریق به خانواده ها و بعد هم به کودکان وارد می شود یعنی کودکانی که در خانواده های فقیر و یا دارای مشکلات خانوادگی و اقتصادی شدید متولد می شوند آسیب های زیادی می بینند.

این نماینده مجلس بیان داشت: بسیاری از کودکان در این شرایط به کار کردن در خیابان ها و چهاراراه ها در سطح شهر روی می آورند و در معرض خطرات بسیار زیادی هم هستند؛ لذا برای رفع این معضل در جامعه باید به حمایت جدی و موثر از این کودکان پرداخت.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان کار در این کمیسیون گفت: لایحه حمایت از کودکان کار لایحه ای است که خیلی بر روی آن کار شده و کارگروه های مختلفی نیز در مورد آن اظهار نظر کرده اند و ظرف یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.

آبرامیان در پایان عنوان کرد: مشکلات فرهنگی و اقتصادی دو موضوع اساسی هستند که در افزایش معضل کودکان کار نقش زیادی دارند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار