خبرهای داغ:
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان خبر داد

200 نفر زندانی برای ضمانت بانک‌ها در همدان/ عامل انسانی بیشترین علت تصادفات

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در خصوص ضمانت، گفت: اکنون حدود 200 نفر زندانی برای ضمانت در بانک‌ها داریم که به دلیل عدم پرداخت و یا مشکلات مالی به زندان افتاده اند.
کد خبر: ۸۸۷۲۳۴۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
200 نفر زندانی برای ضمانت بانک‌ها در همدان/ عامل انسانی بیشترین علت تصادفات
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید گلستانی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: اگر ما بتوانیم با فرهنگ‌سازی مقداری از اقدامات ستاد دیه را کم کنیم می توان کار پیشگیری را انجام داد.

وی گفت: برخی از تصادفات به موتورسوارها تعلق می گیرد که با نازل ترین قیمت بیمه می توان موتورسیکلت را بیمه کرد و از خدمات بیمه در زمان تصادف استفاده کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان افزود: تعداد زیادی از زندانی ها به این دسته از افراد تعلق دارد و عموماً قشر مستضعف یا جوانی هستند که از این وسیله نقلیه برای امرار معاش استفاده می کنند و از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند و امنیت جانی خود را مورد تهدید جدی قرار می دهند زیرا اولین ضربه ای که وارد می شود به خودشان است که نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

وی در خصوص تصادفات جاده ای و درون شهری، عنوان کرد: در بزرگراه ها از امکانات تصویری استفاده می شود تا بتوانیم سرعت اتومبیل ها را در بزرگراه ها کاهش دهیم که در موقع تصادف خسارت جانی کمتر شود که در سراسر کشور این اتفاق می افتد.

گلستانی ادامه داد: در تصادفات درون شهری با شورای ترافیک رایزنی شده که در مسیرهایی که تصادف بیشتر است اقداماتی از قبیل نصب دوربین و... صورت گیرد که در خیابان ها مشکل تصادفات حل شود.

وی در مورد مشکل انسانی تأکید کرد: اگر تصادفات کاهش یابد میزان مرگ و میر نیز در شهرها و در جاده ها کاهش می یابد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با بیان اینکه سرعت و عامل انسانی بیشترین عامل تصادفات در داخل و بیرون شهرها هستند، تصریح کرد: بیشترین تصادفات برون شهری در جاده همدان ـ ساوه است که بیشتر در صبح اتفاق می افتد و اکثرا واژگونی است.

وی با بیان اینکه اگر رانندگان استراحت کافی کنند 40 درصد تصادفات کاهش می یابد، تصریح کرد: عامل انسانی میتواند به خانواده و در جامعه ضربه وارد کند.

گلستانی ابراز داشت: عجله و شتاب در تصادفات امروز حرف اول را می زند و اگر ما بتوانیم با فرهنگ‌سازی برای خود و دیگران ارزش قائل شویم دیگر شاهد اینگونه حوادث نخواهیم بود.

وی در خصوص تفاضل دیه، یادآور شد: با اصلاح قانون تفاضل دیه مشکلی ندارد و نیازی به بیمه تکمیلی نخواهد داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در ادامه در خصوص ضمانت، اضافه کرد: اکنون حدود 200 نفر زندانی برای ضمانت در بانک‌ها داریم که به دلیل عدم پرداخت و یا مشکلات مالی به زندان افتاده اند مردم باید توجه کنند که این مشکلات برایشان پیش نیاید.

وی یادآور شد: تعداد زیادی نیز عدم توانایی در پرداخت وام های با اقساط بالایی هستند که چک می کشند و توانایی پرداخت آن را ندارند و به زندان می افتند.

گلستانی در پایان گفت: این موضوعات آسیب‌های جدی هستند که اگر مردم دقت کنند این مشکلات به وجود نمی آید و از طریق ستاد دیه زندانی ها از تسهیلات این ستاد برخوردار می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات