نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مدیحه سرایی ها باید ترسیم کننده راه باشد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در دیدار با مسئولان هیئت های مذهبی و شعرای آئینی، از تلاش گسترده دشمنان برای تفرقه افکنی بین امت اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۵۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با میلاد سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، بیش از یکصد و پنجاه برادر و خواهر از مسئولین هیأت های مذهبی ، بسیجیان ،پیروان عترت، نوجوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام ، مداحان و شاعران آیینی و بسیج مداحان شهرستانهای شهرکرد،بن و سامان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام در این مراسم با اشاره به زیارت جامعه کبیره ، گفت: در این زیارت فرازهای نورانی از ائمه و انبیا و حجت های الهی بیان شده است، که هر یک منظومه های عالم هستی و خورشید های تابانی هستند و جایی از این عالم هستی را نور افشانی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: باید دید نقش ما در این عالم هستی چیست، چون که ما هم به این دنیا آمده ایم که گوشه ای از این منظومه ی عالم هستی را پر کنیم. آیا ما نوری هستیم یا خدای ناکرده ظلمتی هستیم؟، هر انسانی که پا به عرصه ی وجود می گذارد باید جایی را در این منظومه ی هستی به خود اختصاص دهد و انسان باید از خود این سوال را داشته باشد نقش او در این عالم هستی چیست؟

وی ادامه داد: ما به هر چیزی به جز خودمان فکر می کنیم و از هر چیزی سخن می گوییم جز خودمان و به هر کاری مشغولیم و از خودمان غافل هستیم و شایسته نیست ما دم از اهل بیت علیهم السلام بزنیم، ولی به گفتار و منش و سیره ی آن بزرگواران عمل نکنیم .

نماینده ی ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری بیان کرد: اگر صحبت از سبک زندگی اسلامی می شود و اگر گفته می شود که ائمه از ما این انتظار را دارند که درست زندگی کردن را فرا بگیریم، این ها تحقق پیدا نمی کند مگر اینکه « قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلِیکُمْ» در ما معنا پیدا کند و قرآن بیان می دارد که قدری هم به فکر خود باشید و خود را محاسبه کنید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که اهل بیت عصمت و طهارت با عملشان راه و شاخص اصلی را برای همگان ترسیم کرده اند، افزود: اگر ما و شما هم می خواهیم در این دریای با عظمت و سراسر معرفت، نورانیت و کمال شناور باشیم باید عملاً معرفت و شناخت نسبت به آن ها پیدا کنیم.

وی گفت: شما باید با اشعار و مدیحه سرایی های خود جهت دهنده، متحول کننده و ترسیم کننده راه باشید و لازمه ی این مهم در درجه ی اول خود شناسی است و ما این روزها از خود و رفتار خود غافل هستیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در شرایط حساسی در حال زندگی هستیم، افزود: انقلابی به فضل پروردگار و به برکت امام و شهدا و رزم شما مردان و زنان و همه و همه در این کشور شکل گرفته و پرچمی بلند شده است ، پرچمی که همه در حال تلاش هستیم که ان شاء الله به ساحت حقیقی اش امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تحویل داده شود و باید دید در برابر این علم و این حرکت نقش ما چیست و ما در کدام جبهه قرار داریم .

نماینده ی ولی فقیه در چهار محال و بختیاری بیان کرد: باید با خود بیندیشیم در این قافله ای که در حال حرکت است، ما در کجا قرار داریم و چقدر به حقایق و واقعیت ها توجه داریم و آیا در این مسیر منافع خودمان برایمان مهم است یا واقعا به حقیقتی که امروز شکل گرفته و چراغی که روشن شده و مسیری که امروز جلوی پای بشریت قرار گرفته آگاهیم و چیزی که به هیچ وجه به آن فکر نمی کنیم منافع خودمان است.

وی ادامه داد: در زمان فعلی امام ما رهبر ماست و رهبر ما به هیچ چیز جز این که قربانی این راه شود نمی اندیشد و ایشان خودشان هم در جاهای مختلفی این مسئله را بیان کرده اند و انقلاب ما امروز کسانی را می خواهد که تا نفس دارند برای پیشبرد اهداف متعالی دین و اسلام تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به تلاش گسترده دشمنان برای تفرقه افکنی بین امت اسلامی، بر لزوم دقت و مراقبت در بیان اشعار و مدیحه سرایی ها تاکید کرد و افزود: امروز جامعه ما به شدت به وحدت درون اجتماعی و دینی نیازمند است، به دلیل این که دشمن این دو مسئله مهم را در معرض خطر و آسیب جدی قرار داده است و انقلاب ما امروز به مداح، هیئتی، بازاری، فرهنگی ، دکتر و مهندسی نیاز دارد که تا نفس آخر برای دین و اهداف اسلام تلاش کند و به خود نیندیشد و منافع خود را در نظر نداشته باشد.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: متأسفانه در جامع امروزی افراد منفعت طلب کم نداریم و این مسئله به انقلاب و اهداف انقلاب آسیب می زند و باید دانست انقلاب ما انسان های پای کار، از خود گذشته، محکم و مبارز می خواهد و باید از خود بپرسیم ما در عصر حاضر با این درخت غرس شده ی جمهوری اسلامی چه می کنیم و چقدر در تنومند شدن این درخت نقش داریم، بدون اینکه به فکر چیدن میوه ی آن برای خودمان باشیم .

وی با اشاره به جمله ی امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره) می فرمودند « نگویید انقلاب برای من چه کرد، بگویید من برای انقلاب چه کردم» و این سوال، سوال همیشه ی تاریخ انقلاب است و باید بدانیم این انقلاب، انقلاب دینی و عاشورایی است و در مکتب عاشورا ما هرگز نمی پرسیم عاشورا برای من چه کرد؟

گفتنی است: دیدار مداحان، شعرای آیینی و مسئولین هیئت های مذهبی شهرستان های بن، سامان و شهرکرد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، شامگاه شنبه 20 خرداد، همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام در دفتر امام جمعه ی شهر کرد برگزار شد.

ارسال نظرات