فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه:

ایجاد تفرقه و از هم گسستن جوامع اسلامی از اهداف بزرگ دشمنان اسلام است

بیست و ششمین گردهمائی بزرگان، سران طوایف و قبایل سیستان و بلوچستان شب گذشته در محل نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۸۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان و بلوچستان بیست و ششمین گردهمائی بزرگان، سران طوایف و قبایل استان شب گذشته با حضور مسئولین استانی  در محل نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت برگزار شد .
 
فرمانده قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در این مراسم ایجاد تفرقه و از هم گسستن جوامع اسلامی را از اهداف بزرگ دشمنان اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان می دانند اگر جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمانان جهان با هم متحد شوند، یقینا اسلام جهانی خواهد شد، لذا در بر هم زدن این اتحاد از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.
سردار پاسدار محمد مارانی با اشاره به جنگ های داخلی در کشورهای اسلامی ،این جنگ ها را توطئه های غرب و جنگ افروزی ابرقدرتها در میان جوامع اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر این جنگ ها در بین کشورهایی چون هلند و انگلستان و یا فرانسه و آلمان صورت نمی گیرد، این اتفاق ها عادی نیست و ما باید آگاه تر و بیدارتر شویم.

وی در واکنش به اظهارات برخی از منتقدین حضور ایران در جنگ سوریه گفت: این که در استان ما بعضی ها گفتند به ما چه ربطی دارد که در سوریه جنگ است، نتیجه این بی خیالی و بی تفاوتی می شود حادثه تروریستی اخیر در تهران که خود باعث ایجاد تفرقه و از هم گسستگی خواهد و این همان چیزی ست که دشمنان می خواهند.

سردار مارانی ادامه داد: در هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام، اقلیت های مذهبی اظهارنظر نمی کنند و در پارلمان آن حضور ندارند و تنها در ایران اسلامی است  که این آزادی و اتحاد و وحدت وجود دارد.
 
غلامرضا میربهاءالدین یکی از معتمدین و سران طوایف استان نیز با اعلام این مطلب افزود: این همه جنگ و ستیز در کشورهای مسلمان فقط ایجاد نفاق و چنددستگی میان مسلمانان ایجاد می کند. وی با اشاره به ترس غرب از جهان اسلام گفت: ما مردم استان چه شیعه، چه سنی و چه فارس و چه بلوچ در کنار نظام هستیم و از هیچ جانفشانی دریغ نخواهیم کرد، هیچ نیرویی نخواهد توانست این اتحاد و انسجام را از ما بگیرد.
  دادستان زاهدان، حضور ولی فقیه در جامعه اسلامی را عامل تأمین امنیت و رفع فتنه ها دانست و ایثار و جانفشانی های مردم در عرصه های مختلف را ضامن انقلاب دانست و تصریح کرد: این انسجام و وحدت من و شماست که سایه جنگ را از سر ما دور می کند. حجت الاسلام موحدی راد با ابراز این موضوع که جنگ در یمن، سوریه و عراق برای ماست گفت: عده ای در ایام انتخابات آمدند و مدافعین حرم را به باد نقد و انتقاد گرفتند، این ترورهای اخیر در تهران جواب محکمی به آنان بود.
وی با تأکید بر قاطعیت دستگاه قضائی در برخورد با مقوله های امنیتی افزود: در رسیدگی به پرونده های قضائی برای ما شخصیت انسانی طرفین مورد قبول است نه مذهب، شیعه و سنی در قضاوت های ما فرقی ندارد.
موحدی راد ورود سالانه 5هزار تن مواد مخدر جهت مصارف داخلی و صادرات به اروپا از مرزهای ایران را به عنوان یکی از راه های کسب درآمد گروهک های تروریستی برشمرد و اظهار کرد: این استان فقیر و محروم نیست و نیاز به کار ندارد، این استان نیازمند مدیریت جهادی مدیران است و سرمایه ای همچون ریش سفیدان و بزرگان طوایف را دارد.
 

ارسال نظرات