فریاد مظلومیت کارگران معدن مس درآلو از زبان فرمانده سپاه شهرستان رابر

فرمانده سپاه شهرستان رابر در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: میخواهم امروز در اینجا و در حضور مسئولین شهرستان، مظلومیت کارگران معدن درآلو را فریاد بزنم.
کد خبر: ۸۸۶۷۹۰۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ،  سرگرد پاسدار مصطفی امام بخش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رابر در جلسه شورای اداری شهرستان رابرروز گذشته  عمق مظلومیت کارگران  معدن مس درآلو را اینگونه بیان کرد که در ادامه می خوانید:
” میخواهم امروز در اینجا و در حضور مسئولین شهرستان، مظلومیت کارگران معدن درآلو را فریاد بزنم، ما مسئولین برای رفتن سر کار از خانه تا محل کار و مسافت دو سه کیلومتری اگر در مسیرمان دو تا چاله ی کوچک وجود داشته باشد نق میزنیم آن وقت کارگران این معدن میبایست هر روز مسیر خاکی ۱۷ کیلومتری را یک و نیم تا دو ساعت در جاده ای مال رو طی کنند. مسیری که حتی با ماشینهای کمک دار با دنده یک باید طی کرد چطور اینها هر روز با مینی بوس می روند. این کارگر وقتی به محیط کار می رسد چه رمقی برای کار کردن دارد؟ زمانی هم که دیگر برف و باران باشد مجبورند از مسیر لاله زار دور بزنند و بروند.
مسئول موسسه امین آقای مهندس غفار زاده به من می گفت من با کارگران رابری خیلی کنار می آیم و حتی تأخیر یک تا دو ساعته آنها را نادیده می گیرم اما من هم باید جوابگوی کارم باشم.
آیا این برای ما مسئولین رابری زشت و زننده نیست که به کارگران ما بگویند بروید در گلزار و شیرینک خانه کرایه کنید و ساکن شوید تا به موقع به محل کار برسید. با اینکه معدن درآلو در خاک رابر قرار دارد و متعلق به رابر است؛ آیا برای ما زشت نیست مسیر معدن از سمت بردسیر تا خود معدن آسفالت شده باشد ولی مسیر رابر تا معدن مال رو باشد.
مسئولین معدن می گویند مسئولین بردسیری هر هفته به معدن سر میزنند ولی اکثر مسئولین رابری ما هنوز به معدن سر نزده اند و نمی دانند مسیر معدن از کجاست .
چرا نعمتی که خدا ارزانی مردم رابر کرده را قدر نمیدانیم چرا مسئول معدن باید بگوید به دلیل تاخیر کارگران رابری شاید مجبور بشوم دیگر از آنان استفاده نکنم و از نیروهای بردسیری استفاده نمایم؟ مگر احداث ۱۷ کیلومتر راه چقدر کار دارد؟.
از همه شما مسئولین عاجزانه خواهشمندم قدر این نعمت را که زمینه اشتغال جوانان ما را فراهم میکند بدانید و از متصدیان امر و به خصوص فرماندار محترم  شهرستان تقاضا دارم که پیگیری فرموده و اگر شده حتی سایر پروژه ها را تعطیل کنید ولی راه معدن را در اسرع وقت در دستور ساخت قرار دهید . 

ارسال نظرات