امام جمعه آبدانان گفت: تائید صحت انتخابات با وجود تخلفات انتخاباتی از طرف شورای نگهبان فصل الخطاب است
کد خبر: ۸۸۶۷۸۲۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "حسین حاجیلری " امام جمعه آبدانان در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان آبدانان، با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره) همچنین واقعه تاریخی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ اظهار داشت: امام خمینی (ره) با الگوگیری از مکتب امام حسین(ع) و با پشتوانه مردمی و توکل به خدا توانست حکومت اسلامی مدنظر شیعیان را پایه‌ریزی کند.
وی مهمترین مولفه های انقلاب اسلامی را توجه به اسلام ناب محمدی(ص) دانست و افزود:اعتقاد به ولایت فقیه نه فقط زبانی بلکه در عمل و گفتار و اندیشه باید سرلوحه کارها قرار گیرد.

امام جمعه آبدانان مردمی بودن حکومت اسلامی را یکی دیگر از مولفه های انقلاب اسلامی دانست و افزود:البته بعضی از سیاسیون مردمی بودن را فقط شرکت در انتخابات می دانند که این خلاف مکتب امام خمینی است.

حاجیلری در ادامه بیان داشت:رسیدگی به محرومان و پابرهنگان از شاخص های حکومت انقلابی امام خمینی بوده که توسط مقام معظم رهبری به درستی در کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب طی این ۲۸ سال بزنگاه‌های زیادی را مدیریت بحران کرده است، اظهار کرد: ۱۸ تیر، ۱۱ سپتامبر، حمله صدام به کره و فتنه ۸۸ ازجمله این بزنگاه‌ها است که مدیریت و سیاست‌های حکیمانه رهبر انقلاب، توانایی ایشان را بر عالم ثابت کرد.

خطیب جمعه آبدانان تصریح کرد: تدبر و مدیریت رهبری در طول سه دهه اخیر بر همگان ثابت شده و همین تدبر بود که توانست انقلاب اسلامی را از گزند حوادث حفظ کند.

امام جمعه آبدانان با اشاره به بحث انتخابات نیز اظهار داشت:تائید صحت انتخابات از طرف شورای نگهبان فصل الخطاب است.

وی با بیان اینکه کسانی که در انتخابات پیروز نشدند نیز تمکین کردند و برخلاف رفتار فتنه گران در سال ۸۸ که کشور را به آشوب کشیدند به قانون تمکین کردند، تصریح کرد:رئیس جمهور منتخب رئیس‌جمهور تمام ملت ایران هستید، چه آن‌ها که به این کاندیدا رأی دادند و چه آن‌ها که رأی ندادند رسید و امروز همه ما باید با همکاری و وحدت رئیس جمهور منتخب را همراهی کنیم.

حاجیلری اظهار داشت:علی رغنم تائید انتخابات توسط شورای نگهبان تخلفاتی توسط این شورای مشاهده شده است که انتظار می رود مسئولین ذیربط پاسخ سریع و آگهی به تخلف کنندگان داده شود.

وی با بیان اینکه رای مردم حق الناس است و مسئولین متخلف باید عزل و شناسایی شوند ،گفت:عدم شفاف سازی ضربه ای بزرگ به اعتماد مردم وارد می کند و اگر بی قانونی باب شود برای دورهای دیگر فتح الباب می شود.

امام جمعه آبدانان عنوان داشت: رئیس جمهور منتخب و منتخبان شورای شهر و روستا در مسیر توسعه کشور با محور وحدت و همدلی حرکت کنند و بدانند امروز همه باید تحت نظر ولایت فقیه در راه رشد و حفظ اقتدار ملی و بین المللی گام برداریم.

وی در بخشی پایانی خطبه ها به سند ننگین 2030اشاره کرد و افزود:بعضی ها متاسفانه در گروهای مجازی و غیره از این سند که که یک سند ذلت بار و خائنانه است دفاع می کنند.

حاجیلری با انتقاد از اینکه چرا این سند برای تصویب به مجلس نرفته است و مردم از آن با خبر نبوده‌اند، تاکید کرد: ملت ایران سند خفت‌بار و ننگین ۲۰۳۰ را که با زیرپاگذاشتن فرهنگ ایرانی اسلامی، آموزش مسایل جنسی برای سنین پیش‌دبستانی را لازم برشمرده و هم‌جنس بازی را ترویج می‌دهد هرگز نخواهد پذیرفت.

ارسال نظرات