یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

ساز و کار ادغام بانک‌ها در روزهای پایانی مدیریت چهار ساله اعلام شود

عبدالمجید شیخی گفت: ادغام بانک های ضعیف اقدام مناسبی است از اینرو باید از رییس بانک مرکزی به عنوان یک مدیر پرسیده شود که ساز و کار ادغام بانک‌ها در روزهای پایانی فعالیت اقدام مناسبی است؟!
کد خبر: ۸۸۶۷۲۸۳
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱

عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: سیستم بانکی به عنوان بازوی اقتصاد به شمار می‌رفته و می‌رود و به ویژه در اجرای برنامه ‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بخش مهمی از موقعیت این برنامه متاثر از میزان توانمندی نظام بانکی است.

وی در ادامه بیان داشت: بانک‌ها برای اینکه بتوانند افزایش رشد و بازگشت اعتماد مردم را در دوران رکود اقتصادی کسب کنند و نشانه هایی از بازگشت اقتصاد به شرایط عادی و خروج از رکود را فراهم کنند اقداماتی همچون افزایش تعداد زیادی بانک ها و موسسات پولی و مالی انجام داده تا بتوانند از این طریق تعادل مالی را فراهم کنند. این در حالی است که افزایش تعداد موسسات مالی موجب پیچیده تر شدن و اهمیت برنامه ریزی برای اقتصادی کشورمان است.

وی با بیان اینکه ادغام بانک های ضعیف اقدام مناسبی است افزود: بانک ها بیش از حد ظرفیت اقتصاد کشورمان ایجاد شده اند این در حالی است که شرایط اقتصادی کشورمان نیاز به نگاه متفاوتی دارد. از اینرو ادغام بانک ها، راه حلی برای برگرداندن نظام پولی و مالی کشورمان به حد تعادل بوده و می‌تواندحرکت مجدد چرخ‌های تولیدی در کشورمان را فراهم کند.

شیخی خاطر نشان کرد: افزایش تعداد بانک ها می‌تواند رکود اقتصادی بوجود آمده را تشدید کند. لذا ادغام بانک می تواند تعادلی سالم را در اقتصاد ایجاد نماید. از اینرو باید از رییس بانک مرکزی به عنوان یک مدیر پرسیده شود که سازو کار ادغام بانک‌ها در روزهای پایانی فعالیت اقدام مناسبی است؟! چراکه اقتصاد کشورمان در این مدت 4 ساله شاهد چنین عارضه ای بوده است و آقای سیف در زمان مدیریت 4 ساله نتوانسته عارضه مهم بانکی را شناسایی کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار