مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با «بسیج»:

موسسات مالی بدون مجوز، بحران های مالی را در اقتصاد کشورمان ایجاد کردند

محمود قصاع گفت: نقش نظارتی بانک مرکزی به اهمیت نظارت در صنعت بانکداری امری مهم است. موسسات مالی بدون مجوز در کشورمان، نوسانات و بحران های مالی را در اقتصاد کشورمان ایجاد کردند.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۶۸
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۲

 محمود قصاع مدیر صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: مبحث ادغام بانک‌ها به عوامل مختلفی برمی گردد، سیستم بانکی به تصمیمات اقتصادی کشور وابستگی دارد، در یک دوره زمانی بازبینی سود تسهیلات بانکی را در ورود بانک های خصوصی به نظام پولی کشورمان تلقی می‌کردند از اینرو مجوزهای بی قاعده ای ارائه شده است که مشکلات فراوانی را برای اقتصاد کشورمان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه به منظور منطقی کردن قوانین نگرشی مبنی بر افزایش موسسات اعتباری در میان بوده است افزود: ادغام بانک‌های کوچک می‌تواند نشانه ای بر ضعیف بودن اقتصاد کشورمان باشد از اینرو نظام بانکی ماحصل وضعیت بد اقتصادی در کشورمان است.

وی در ادامه بیان داشت: یک سری موسسات اعتباری بدون مجوز از بانک مرکزی در یک برهه زمانی  تاسیس شد؛ صندوق های قرض الحسنه زیادی مجوزهای فراوانی را  از سایر نهادهای اجرایی کشورمان اعم از نیروی انتظامی یا وزارت کشور دریافت کردند این در حالی است که بسیاری از اینها تحت نظارت بانک مرکزی قرار ندارند .

قصاع گفت: نقش نظارتی بانک مرکزی به اهمیت نظارت در صنعت بانکداری امری مهم است. از اینرو اهمیت نقش نظارت بر فعالیت بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مورد توجه قرار بگیرد. این در حالی است که موسسات مالی بدون مجوز در کشورمان، نوسانات و بحران های مالی را در اقتصاد کشورمان ایجاد کردند. بانک ها نقشی اثرگذار در رویکرد مالی و بالطبع اقتصادی کشورمان دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار