عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با «بسیج»:

مناطق آزاد باید بر اساس قوانین پیش برود

حمیدرضا فولادگر گفت: مناطق آزاد نقش مهم در اقتصاد کشورمان دارد و می‌تواند نقش سودآوری برای کالاهای داخلی داشته باشد؛ مناطق آزاد باید بر اساس قوانین پیش برود در عمل قوانین و مقررات جاری نقض می‌شود .
کد خبر: ۸۸۶۵۶۲۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۴
مناطق آزاد باید بر اساس قوانین پیش برود

حمیدرضا فولادگر  نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: قوانین و مقررات فعلی جوابگوی ضعف های موجود در مناطق آزاد نیست از اینرو با به اهداف توسعه صادرات غیر نفتی دست نیافته بلکه عمدتا به واردات کالاهای لوکس و غیر ضروری به داخل کشورمان محدود شده است.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد نقش مهم در اقتصاد کشورمان دارد و می‌تواند نقش سودآوری برای کالاهای داخلی داشته باشد افزود: مناطق آزاد باید بر اساس قوانین پیش برود در عمل قوانین و مقررات جاری نقض می‌شود که بر اساس قانونگذار مرتکبین آن را مستحق مجازات می‌داند.

وی در ادامه بیان داشت: در مناطق آزاد قوانین لازم و احکام مرتبط وجود دارد این در حالی است که یک مجموعه قانونی فرادستی برای اداره مناطق آزاد هست ؛ یک سری مصوبات از سوی هیات وزیران در نظر گرفته شده که به عنوان  آیین نامه اجرایی است.

فولادگر گفت: از آنجایی که قوانین و مقررات به عنوان ضوابط حاکم براجرای صحیح  اهداف مناطق آزاد مورد نیاز است. از اینرو مناطق آزاد در فرایند توسعه نقشی ضروری دارد و می‌تواند ضامن تحقق برنامه های اقتصادی و بازرگانی برای  دستیابی به سطح مناسبی از تراز تجاری محسوب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی بند 11  تاکید شده است که مناطق آزاد با رویکرد و  اولویت دادن به موضوعاتی همچون حمایت از صادرات ،  تولید ملی، تسهیل امور برای  انتقال فناوری‌ها قرار بگیرد این در حالی است که اگر  تجارت هم باشد که هست باید در راستای حمایت از تولید داخل ، صادرات و  انتقال فناوری قرار داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار