امام جمعه موقت ایلام گفت: ماه رمضان ماه پر رمز و رازی است و یکی از رازهای آن قله بلند تقوا و روزه گرفتن است و کسانی که روزه می گیرند بعنوان یک تکلیف آن را انجام می دهند.
کد خبر: ۸۸۶۵۴۲۸
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از ایلام بیدار، حجت الاسلام و المسلمین "وعد مرادبیگی"، امام جمعه موقت ایلام، در خصوص اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: پیامی که ماه رمضان برای همه ما دارد این است که رمضان ماهی است که انسان در این ماه می تواتند به قله های بلند تقوا برسد.

وی اظهار کرد: ماه رمضان ماه پر رمز و رازی است و یکی از رازهای آن قله بلند تقوا و روزه گرفتن است و کسانی که روزه می گیرند بعنوان یک تکلیف آن را انجام می دهند.

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام افزود: اگر چه هدف در روزه گرفتن تنها عادت به کارهایی که روزه را باطل نمی کند نیست بلکه انسان باید سعی کند به روح روزه دسترسی پیدا کند که آن هم تقوا است.

مرادبیگی ادامه داد: در قرآن و احادیث نیز به این موضوع اشاره هایی شده است و پیامد مهم روزه گرفتن تقوا است و اگر این مهم در این ماه تحقق پذیرد کارها براساس صلح و دوستی پیش خواهد رفت.

وی عنوان کرد: حال اگر این تقوا در بازار ما راه پیدا کند کلاهبرداری و گول زدن از بین خواهد رفت و بازار اسلامی می شود و دیگر از گران فروشی و احتکار خبری نیست.

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام گفت: اگر این تقوا در اجتماع راه پیدا کند دیگر خبری از غیبت و پشت سر هم بد حرف زدن نیست و جامعه دچار بحران نمی شود بلکه صمیمت جای خود را از آن پر می کند و جامعه نورانی خواهد شد.

مرادبیگی اضافه کرد: اگر تقوا در ادارات ما راه پیدا کند ارباب رجوع دیگر در انجام امورات خود سرگردان نمی شود و کارمند و مسئولان از مشکلات مردم گره باز می کنند تا مدیون مردم نباشند.

امام جمعه موقت ایلام اشاره کرد: اگر این تقوا به حوزه اقتصاد ما راه پیدا کند دیگر خبری از ورشکستگی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری نیست و تولید مولد و اشتغال مولد جایگزین انها خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر تقوا در میان دولتمردان ما راه پیدا کند دیگر خبری از فریب نخواهد بود و برای این است که پیامد مهم این ماه روزه گرفتن برای تقوا است.

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام با بیان اینکه رمضان ماه نوربخشی به جامعه بشری است، گفت: بایستی در این ماه نهایت استفاده را ببریم اثرات این ماه بر زبان و دل ها و ادارات و جامعه حاکم شود.

ارسال نظرات