نماینده مردم مهاباد در گفتگو با «بسیج»:

مناطق آزاد جنبه وارداتی به خود گرفته است

جلال محمودزاده گفت: متاسفانه مناطق آزاد جنبه واردات را به خود گرفته ، مناطق آزاد در شرایط کنونی از توسعه لازم اقتصادی برای اقتصاد کشورمان برخوردار نبوده و باید نظارت کافی در مناطق آزاد اجرایی شود.
کد خبر: ۸۸۶۵۲۰۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۶

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: از جمله دغدغه های همیشگی کمیسیون کشاورزی واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی  کشاورزی خارج از کشور بوده است.

وی با بیان اینکه واردات بی‌رویه موجب عدم پایداری فعالیت های اقتصادی در کشورمان شده است افزود: واردات برای فعالیت‌های منفرد و جزیره ای بویژه در کسب و کار های خرد و کوچک  تاثیرات منفی بیشتری دارد. واردات بی‌رویه پیامهای مخربی  را در اقتصاد کشورمان ایجاد می‌کند  و موجب از دست دادن بازارهای قابل اعتماد برای کالاهای داخلی می‌شود.

 نماینده مردم مهاباد خاطرنشان کرد: میزان  تولیدات داخلی کشورمان به حد کافی بوده و تولیدکنندگان داخلی هم از مهارت های فراوانی برخوردارند لذا واردات بی‌رویه تولیدکنندگان،  صنایع داخلی و  صنایع خودروسازی با لطمات فراوانی مواجه می‌سازد.

محمودزاده گفت: حجم فراوانی از واردات بی‌رویه از طریق مناطق آزاد صورت می گیرد از اینرو نظارت کافی از سوی قوه مجریه باعث می شود واردات بی‌رویه صورت نگیرد متاسفانه در شرایط کنونی مناطق آزاد محلی برای صادرات محسوب نمی‌شود و جنبه واردات را به خود گرفته این در حالی است که از جمله  اهداف ایجاد مناطق تجاری، توسعه تجاری شدن برای کالاهای داخلی و صادرات محصولات تولیدی در داخل کشورمان داشته است.

وی در خاتمه افزود: مناطق آزاد در شرایط کنونی از  توسعه لازم اقتصادی برای اقتصاد کشورمان برخوردار نبوده  و باید نظارت کافی در مناطق آزاد اجرایی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار