دوره دو ماهه زبان آموزی برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی

شادمان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در کلاس اول حتماً باید گواهی پیش‌دبستانی را ارائه دهند، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت دوره دو ماهه زبان‌آموزان برای این دانش‌آموزان درنظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۵۱۴۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نقی شادمان در گفت‌وگویی اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان مازندران از ابتدای خردادماه آغاز شده و تا 31 مردادماه امسال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در زمان ثبت‌نام پول کتاب و بیمه از دانش‌آموزان دریافت می‌شود، اضافه کرد: مدیران مدارس نیز مکلف شدند تا نرخ کتاب را در تابلوی اعلانات مدارس نصب کنند تا خانواده‌ها در این زمینه آگاهی پیدا کنند و همچنین مبلغ 7 هزار و 500 تومان بابت بیمه دانش‌آموزان از آنان دریافت می‌شود.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش مازندران در مورد دریافت هزینه مشارکت از خانواده‌ها در زمان ثبت‌نام، افزود: تأکید ما به مدیران مدارس این بوده که هزینه مشارکت را از خانواده‌ها دریافت نکنند و بحث مشارکت را در هفته پیوند اولیا و مربیان عنوان کنند.

این مسؤول تصریح کرد: سال گذشته تعداد دانش‌آموزان پیش‌دبستانی 35 هزار و 995 نفر بوده که با وجود تأکیدات همه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی در سامانه سناد ثبت‌نام نکردند و برخی در بهزیستی ثبت‌نام کرده و برخی حتی در دوره پیش‌دبستانی شرکت نکردند که با احتساب این تعداد تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی به بیش از 41 هزار نفر رسید.

شادمان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در کلاس اول حتماً باید گواهی پیش‌دبستانی را ارائه دهند، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت دوره دو ماهه زبان‌آموزان برای این دانش‌آموزان درنظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: امسال برآورد ما این است تعداد دانش‌آموزان پیش‌دبستانی 43 هزار و 618 نفر و دانش‌آموزان کلاس اولی 44 هزار و 411 نفر باشد.

معاون هماهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه توصیه ما به خانواده‌ها این بوده که حتماً مدارس محل سکونت دانش‌آموزان را برای تحصیل انتخاب کنند، اظهار کرد: برخی خانواده‌ها با تصور امکانات بیشتر و معلمان بهتر فرزند خود در مدارس خارج از محل سکونت ثبت‌نام می‌کنند در صورتی‌که این امر هزینه‌های بیشتری را به آنان تحمیل می‌کند، در صورتی‌که روستاها دارای بهترین معلمان هستند.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بحث هدایت تحصیلی، بیان کرد: سال گذشته در بحث هدایت تحصیلی با مشکلات بسیاری مواجه شدیم، امسال بحث هدایت تحصیلی در چهار درس لحاظ می‌شود که دانش‌آموزان به رشته‌های مورد نظر هدایت شوند.

شادمان در پایان گفت: دانش‌‌آموزان می‌توانند براساس چهار درس در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها