عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت برای محصولات کشاورزی بازاریابی کند

شریعت نژاد گفت: دو مورد از سیاست های 24 گانه مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی پیرامون مزیت های منطقه ای و افزایش مشارکت مردمی است.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۰۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲

شمس الله شریعت نژاد، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به راهکارهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی گفت: دو مورد از سیاست های 24 گانه مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی پیرامون مزیت های منطقه ای و دیگری افزایش مشارکت مردمی است.

وی افزود: این موارد اکنون به صورت سنتی وجود دارد یعنی دولت خودش ورود جدی و کارشناسی شده در این بحث ها ندارد که مزیت های هر منطقه را شناسایی کند و اعلام کند که چطور می شود از این مزیت ها استفاده کرد؛ همچنین از نگاه دیگر و جدای از بحث مزیت ها مشارکت مردم هم از جمله سیاست های مهمی است که امروزه این مشارکت به صورت سنتی اجرا می شود.

عضو کمیسون کشاورزی مجبش شورای اسلامی عنوان کرد: در این جا هم باید متخصصین و کارشناسان تحصیل کرده و افرادی که علاقه مند به فعالیت و حضور در کشاورزی هستند با توجیه اقتصادی که برای فعالیت تعریف می شود از طریق دولت هدایت و فعال شوند.

وی افزود: نکته ای در این بحث داریم بازاریابی برای محصولات تولیدی کشاورزی است ما شدیدا در بازار شاید کاهش و یا افزایش قیمت هستیم و این کاهش و افزایش قسمت پیامد و آثار مثبتی برای تولید کننده حوزه کشاورزی ندارد.یعنی دولت باید به شکلی عمل کند که متناسب با مزیت ها بازار داخلی و بازار خارجی، برای محصولات کشاورزی بازار ایجاد کند و کمک کند تا تشکل هایی برای تسریع روند صادرات محصولات کشاورزی فراهم شود.

دولت برای محصولات کشاورزی بازاریابی کند

شریعت نژاد با اشاره به لزوم بومی سازی کشاورزی و نحوه بهره بیشتر از استعدادهای کشاورزی کشور تصریح کرد: در کشور ما اگر مشکل آب حل شود و از ابزار و امکاناتی استفاده کنیم که علاوه بر افزایش بهره وری بالا مصرف آب را کاهش دهد، ظرفیت تولید محصولات کشاورزی ما بسیار بالا است یعنی با توجه به موقعیت کشور ما که در کنار کشورهایی قرار دارد و از نظر امکانات کشاورزی محود هستند می تواند موقعیت مناسبی برای افزایش ظرفیت های کشاورزی باشد.بر همین اساس باید مزیت های هر منطقه را بسنجیم و بر اساس نیاز بازارهای داخلی و خارجی، محصولات کشاورزی را تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: لذا باید تولیدات محصولات کشاورزی به شکلی هدایت شود که هیچ زمان بر روی دست کشاورز نماند. بر همین اساس اگر بازار محصولات قبل از تولید پیش بینی شده باشد این اتفاق نخواهد افتاد همچنین کشور استعداد افزایش تولید و گسترش کشاوزی را دارد.

ارسال نظرات