نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

اشتغالزایی مردم محلی یکی از دغدغه های اصلی در مناطق آزاد باشد

محمد حسن آصفری گفت: اشتغالزایی برای مردم محلی یکی از دغدغه های اصلی در مناطق آزاد به شمار رود که متاسفانه در تناقض قرار دارند تا استفاده پایدار از منابع محلی برای مردم محلی داشته باشد
کد خبر: ۸۸۶۲۸۱۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸

محمد حسن آصفری نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: آنچه در مناطق آزاد مورد انتظار است این است که بتواند اشتغالزایی برای مردم بومی ایجاد کند تا موجب کاهش شکاف درآمدی شود و بالطبع  بتواند تحول عظیم در رویدادهای اقتصادی مناطق محلی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد ظاهرا نقشی در تولید ملی ندارند افزود: غافل از این‌که درصد بالایی از ارزش افزوده در همین نوع تولید داخلی قرار دارد. با بکارگیری اشتغالزایی مردم محلی در مناطق آزاد، سهم بسزایی در رفاه اقتصادی مردم ایجاد می‌کند.

آصفری گفت: مناطق آزاد می‌تواند نقش مشارکت گرای مردم محلی و تولیدات محلی و دانش بنیان را داشته باشد. با توجه به ویژگی‌ها و پتانسیل های موجود در مناطق آزاد، این مناطق می‌تواند به یکی از مستعد ترین مکان بکارگیری نیروهای محلی تبدیل شود از اینرو اشتغالزایی برای مردم محلی یکی از دغدغه های اصلی در مناطق آزاد به شمار رود که متاسفانه در تناقض قرار دارند تا استفاده پایدار از منابع محلی برای مردم محلی داشته باشد  و بتواند تنوع زیستی را حفظ کند ارتقاء رفاه اجتماعی مردم بومی در مناطق آزاد را حفظ کند.

 نماینده سابق مجلس گفت: برنامه ریزی صحیح کاربردی  می‌تواند برای مردم محلی در مناطق آزاد اشتغالزایی ایجاد کند این در حالی است که یک سری صاحبان ثروت در این مناطق سکونت کرده و کار می‌کنند که غیر بومی بوده و  در این مناطق سوء استفاده کرده ولی مردم عادی که پول و سرمایه نداشتند  از امکانات مناطق آزاد بی‌بهره مانده و عده‌ای صاحبان ثروت با مدل ‌های بالا خودرویی در مناطق آزاد تردد کرده از اینرو  مردم محلی در مناطق آزاد محروم تر شده اند.

وی خاطر نشان کرد: مناطق آزاد نقشی انکار ناپذیر در تامین رشد اقتصادی و اشتغالزایی دارد. در حال حاضر بروز یک سری از مسایل و مشکلات در مناطق آزاد کشور باعث شده است که مردم محلی فاقد کار شده اند. ایجاد و تشکیل مناطق آزاد  تجاری، به منظور فراهم کردن امکانات دستیابی  به توسعه ملی و راهیابی به بازار جهانی از طریق بهره گیری از مزیت های نسبی بازرگانی، تولیدی و حقوقی  این مناطق شیوه ای است که بسیاری از کشورهای جهان به این اقدام نموده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار