کوچک زاده در گفتگو با«بسیج»:

وام هایی برای مسکن ارائه می شود که مردم عادی توان پراخت آن را ندارند

کوچک زاده گفت: وقتی کسی با حقوق 1 میلیون تومان نمی تواند خانه های امروزی را خریداری کند، طبیعتا خانه های ساخته شده بیشتر از درخواست کنندگان ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۸۶۲۱۰۶
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳

دکتر کوچک زاده دانش یار دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، درباره وام ها و تسهیلاتی که برای ایجاد گشایش در زندگی مردم می شود اظهار داشت: وام های مسکن سیاستی مبتنی بر ایجاد شرایط بهتر برای خریداری خانه هایی بود که در حال حاضر خالی است. این خانه های خالی هم زمانی بر تعدادش افزایش یافت که بیشتر از تقاضای موجود پیشرفت کرد.

وی افزود: وقتی کسی با حقوق 1 میلیون تومان نمی تواند خانه های امروزی را خریداری کند، طبیعتا خانه های ساخته شده بیشتر از درخواست کنندگان ایجاد می شود. سیاست های کلان با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم و شرایط مردم یکسری وام هایی را با وجود نقد هایی که به آن می شد، طرح ریزی کردند.

این کارشناس اظهار داشت: اما باتوجه به کارهایی که آقایان در راس کار برای مردم به ارمغان می آورند، این وام ها را به شرایطی درآوردند که نه می شود قسطش را پرداخت کرد و یا خود شرایط وام را به گونه ای سخت می کنند که اصلا به سمت این گونه وام ها نمی توان رفت.

کوچک زاده عنوان کرد: از مسوولین مربوطه انتظار می رود در 4 سال پیش رو ، با توجه به حفظ دولت یازدهم در انخابات اخیر، اقدامات لازم را برای خارج شدن از رکود و تسهیلات ارائه شده برای خریداری خانه ها را سرعت بخشند. مردم دیروز با آن ها پیمان بستند و به دولت اعتماد کردند تا مشکل رکود حل شود و حال نوبت دولت است که کاری انجام دهد.

ارسال نظرات