عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

رییس جمهور و وابستگان اش نباید اهل زد و بندهای اقتصادی باشند

حسن بهرام‌نیا گفت: کاندید اصلح رییس جمهوری باید در سالم سازی اقتصادی نقش داشته باشد و بتواند فساد اقتصادی را از بین ببرد.رییس جمهور کشورمان و وابستگان اش نباید اهل زد و بندهای اقتصادی باشند
کد خبر: ۸۸۶۱۲۳۳
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

حسن بهرام‌نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: کاندیدای اصلح ریاست جمهوری باید بتواند اقتصاد کشورمان را مدیریت کند و از نظرات کارشناسان و نخبگان اقتصادی بهره ببرد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور نباید هیچگونه درآمد اقتصادی دیگری داشته باشد افزود: درآمدهای با واسطه و بی‌واسطه که از طریق رابطه گرایی و عدم اجرای قوانین کسب می‌شود مانع بزرگ در انتخاب کاندید اصلح ریاست جمهوری است؛ متاسفانه برخی افراد با دارا بودن کارخانه های متعدد و هم اینکه به عنوان یک تاجر در امر صادرات و واردات فعالیت های اقتصادی خوبی و اطرافیان انجام می‌دهند اینها گزینه مناسب برای انتخاب رییس جمهور اصلح نیست که باید مورد توجه قرار گرفته شود.

وی در ادامه بیان داشت: کاندید اصلح رییس جمهوری باید در سالم سازی اقتصادی نقش داشته باشد و بتواند فساد اقتصادی را از بین ببرد. رییس جمهور کشورمان و وابستگان اش نباید اهل زد و بندهای اقتصادی باشند که  اقتصاد  کشورمان را فشل می‌کند.

بهرام نیا خاطر نشان کرد: فساد اقتصادی یکی از عوامل اصلی در رکود اقتصادی کشورمان محسوب می‌شود و معیشت مردم را هر روز کوچک‌تر می‌کند، بیکاری و بزهکاری اجتماعی هم یکی از دستاوردهای مهم رکود اقتصادی است که رییس جمهور باید در پی رفع مشکلات اقتصادی براید.

عضو کمیسیون انرژی افزود: کاندیدای اصلح باید در پی مقاوم سازی، بحران زدایی و ناکارآمدی موجود اقتصادی باشد. هیچ وابستگی به بیرون نداشته و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی اقتصادی داشته باشد.

بهرام‌نیا گفت:کاندیدای اصلح باید بهبود وضعیت اقتصادی بر پایه اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهد تا بتواند بومی‌سازی تولید و تکنولوژی صنعتی را برای کشورمان ایجاد کند ؛ باید خودباوری ملی را در عمل پیاده سازی کند.تلاش برای تحقق و پیاده سازی آنی فرصت‌های بی‌بدیل همچون عدم وابستگی اقتصادی، افزایش تولید ملی، عدم وابستگی به درآمد حاصله از فروش نفت را مدنظر قرار دهد.

بهرام‌نیا در خاتمه افزود: کاندیدای اصلح ریاست جمهوری فردی است که بتواند در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته قرار بگیرد و صرفا مصرف کنندگی از کالاهای خارجی را رواج ندهد و اقتصادی منفعل نباشد ودر مقابل اهداف اقتصاد سلطه ایستادگی کند. تلاش جدی برای مبارزه با فساد اقتصاد داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار