رئیس مجموعه فرهنگی ایثارکرمان عنوان کرد:

لزوم حمایت دولت در ارائه خدمات به ایثارگران

حمید نصیری مقدم: ارائه خدمات به ایثارگران یکی از مهمترین دغدغه‌های ما بوده و لازم است تا سایر دستگاه‌های اجرایی در این مورد ما را همراهی و حمایت کنند
کد خبر: ۸۸۵۸۵۳۰
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛ حمید نصیری مقدم رئیس مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثاراستان کرمان در گفتگوئی کوتاه با خبرنگار ما در خصوص ارائه خدمات فرهنگی ، ورزشی و توانبخشی به خانواده های شاهد وایثارگر اظهار داشت : یکی از بهترین اعمال برای ادامه راه شهدا، خدمت به بازماندگان آنها است. با توجه به سال‌هایی که از   انقلاب و جنگ تحمیلی گذشته است، اکنون جانبازان پا به سن گذاشته‌اند و نیازهای درمانی آنها نسبت به سال‌های گذشته تفاوت پیدا کرده است؛ امروزه با توجه به کهولت سن جانبازان و والدیین شهداء شاید بحث اصلی برای آنان مساله توانبخشی باشدکه لازم است تمامی تلاشمان را در جهت ارائه بهترین خدمت به این عزیزان بزرگوار بکارگیریم .
وی ادامه داد: مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار کرمان در راستای اجرای سیاست های کلی نظام  موضوع ماده 14 لایحه ششم برنامه توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور به منظور افزایش بهره وری و ارتقای سطح کیفی خدمات و مدیریت دستگاه های اجرائی  در تاریخ 16/1/93 افتتاح گردید بیشتر جنبه درمانی و ورزشی دارد و بخشی از مشکلاتی که فعلا جانبازان و خانواده شهدا درگیر آن هستند را رفع می کند .
نصیری با اشاره به اولويت استفاده ايثارگران از اين مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی افزود: ایجاد فضای توانبخشی در قالب مجموعه فرهنگی، ورزشی کمک زیادی به سلامت روح و جسم ایثارگران خواهدداشت که دیگر اقشار مختلف مردم نیز مي توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند .
رئیس مجموعه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار کرمان افزود : این مجموعه شامل بخشهای متعددی مانند استخر شنا، با امکاناتی نظیر سالن ماساژ، جکوزی ، سونای خشک ، سونای بخار و غیره ، سالن ورزشی چند منظوره، سالن تنیس روی میز و سالن بدنسازی است همچنین این مجموعه با دارا بودن مرکز توانبخشی ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی و آزمایشگاهی وکاردرمانی، رادیو لوژی ، سونو گرافی ، دندان پزشکی ، شنوایی به عموم جامعه و جانبازان،   خانواده های محترم جانبازان   و شهدا می باشد و در حال حاضر این مجموعه با کادری بالغ بر یکصد نفر امور درمانی ایثارگران را انجام می دهند که از این تعداد نزدیک به 50 نفر پزشک عمومی و متخصص مشغول ارائه خدمت هستند .
وی در خصوص تامین بودجه و اعتبار این مجموعه عظیم تصریح نمود : این مجموعه از هیچ اعتبار و بودجه دولتی در جهت پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان و پزشکانی که فعالیت می نمایند استفاده نمی کند و ردیف بودجه ای دولتی ندارد بلکه تمامی هزینه های خود را از محل قراردادهای بیمه ای پرداخت میکند .
آقای نصیری مقدم خاطر نشان کرد : ساختار تشکیلاتی مجموعه ایثار در استان به صورت شورایی است که این شورا براساس اسسنامه مشخص می شود و زیر نظر هیئت مدیره اصلی که دفتر آن در تهران می باشد فعالیت می کندو وابسته به نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارکران می باشد که مدیریت آن بنا به پیشنهاد شورا و تائید مدیرعامل موسسه ایثار تعیین می گرد .
رئیس مجموعه فرهنگی، ورزشی ایثار کرمان در پایان این گفتگو افزود : ارائه خدمات به ایثارگران یکی از مهمترین دغدغه‌های ما بوده و لازم است تا سایر دستگاه‌های اجرایی در این مورد ما را همراهی و حمایت کنند . و ابراز امیدواری نمود در سال جدید با تامین اعتبار مورد نیاز بتوانیم بخش بستر درمانی این مجموعه را راه اندازی کنیم تا تمامی بیمارانی که نیاز به مراقبت بهتر و بیشتر دارند ارائه خدمت نمائیم .
ارسال نظرات