بازديد فرزانگان ديري از قدیمی ترین بنای دوره اسلامی در استان بوشهر

بوشهر-جمعی از دانش آموزان فرزانه عضو سازمان دانش آموزي شرکت کننده در کارگاه همتایان جوان از آثار تاریخی مسجد و قلعه تاريخي شهر بردستان بازديد نمودند .
کد خبر: ۸۸۵۸۲۱۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر،جمعی از دانش آموزان فرزانه عضو سازمان دانش آموزي شرکت کننده در کارگاه همتایان جوان از آثار تاریخی مسجد و قلعه تاريخي شهر بردستان بازديد نمودند .

در این بازدید دانش آموزان علاوه بر اطلاع از انواع تزئینات معماری سنتی با گوشه ای از تاریخچه شهر و خصوصیات معماری این منطقه آشنایی پیدا نمودند.

مربي سازمان دانش آموزي دير در بازديد دانش آموزان از مسجد بردستان گفت: مسجد جامع بردستان قدیمی ترین بنای دوره اسلامی در استان بوشهر است .

حسين دراهكي افزود: معماری داخلی این مسجد بسیار زیبا و منحصر به فرد است و پنجره های مشبك چوبی كه در طاق نماها وجود دارد،  تزئینات مسجد شامل تزئینات بیرونی مربوط به طاق نماهایی است كه در دیوار مسجد قرار دارد و تزئینات درونی همه از زیبایی های این مسجد است.
 
وي همچنين در بازديد دانش آموزان از قلعه اين شهر افزود: قلعهٔ بردستان به دست محمد خان دشتی در دوره قاجار بنا شده است و طاق‌سازى و گچ‌برى‌هاى گوشواره‌ها و غرفه‌ها با سبک ساسانى و سبک گچ‌برى جنوب ايران است.

وي ادامه داد : اين قلعه عظيم در سال 1380در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

انتهای خبر./
ارسال نظرات