مسئول پژوهشکده بسیج حقوقدانان در گفتگو با «بسیج»:

سکوت شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند2030 نشانه ناکارآمدی این شورا است

الفت پور گفت: صرف پذیرش سند 2030 برای بررسی آن و عدم موضع گیری صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد نشان دهنده ناکارآمدی و عدم کارکرد شورا در این قضیه است.
کد خبر: ۸۸۵۸۰۷۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

سکوت شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند2030 نشانه ناکارآمدی این شورا استمحمد علی الفت پور مسئول پژوهشکده کاربردی سازمان بسیج حقوقدانان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به گلایه صریح مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با سند2030 اظهار داشت: سند 2030 با اصول مصرّح قانون اساسی مانند اصل 21، ،19 20 ، 56، 85 و 10 قانون اساسی مغایرت دارد.

وی با اشاره مغایرت سند 2030 با بندهای مختلف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش افزود: این سند با اسناد بالادستی جمهوری اسلامی ایران و شرع و دین نیز همخوانی ندارد.

مسئول پژوهشکده کاربردی بسیج حقوقدانان تاکید کرد: مسئولان به جای تصویب این سند باید به دنبال تحقق ابلاغیه رهبری در حوزه آموزش و پرورش و اجرای اسناد بالادستی داخلی باشند زیرا راهگشاتر و مبتنی بر اسناد ایرانی اسلامی خودمان است لذا اگر به دنبال تحول در آموزش و پرورش هستیم نباید به سراغ اسناد خارجی که در بهترین حالت هم هیچ تطابقی با اسناد بالادستی نظام ندارد برویم.

الفت پور خاطر نشان کرد: سند 2030 هم مانند سند برجام دارای اصطلاحات و کلید واژه های چند پهلو و مبهم است و این اجازه را به جامعه بین المللی می دهد که بر اساس این سند به کشور ما فشار وارد کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حوزه اسناد داخلی و بین المللی اشراف کامل دارد یادآور شد: صرف پذیرش سند 2030 برای بررسی آن و عدم موضع گیری صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مورد نشان دهنده ناکارآمدی و عدم کارکرد شورا در این قضیه است.

وی تصریح کرد: این سند باید سیر قانونی خود را طی می کرده و طی کردن مسیر قانونی اسناد بین المللی از طریق مجلس انجام می شود. متاسفانه دولت در مورد این سند که کشور را دچار چالش جدی می کند قانون را دور می زند و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم جلوی این کار را نگرفت.

الفت پور در پایان این مطلب ابراز داشت: متاسفانه وقتی مجموعه های پایین دستی به وظایف خود عمل نمی کنند قضیه طوری می شود که مقام معظم رهبری از خودشان هزینه کنند تا این خطر از سر کشور رفع شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار