جانشین فرمانده سپاه شهرستان بوشهر:

بسیج سازندگی نقش مهمی در محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف داشته است

بوشهرـ جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت مالک اشتر سپاه شهرستان بوشهر گفت: بسیج سازندگی نقش مهمی در محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف داشته است.
کد خبر: ۸۸۵۷۲۰۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان بوشهر؛ سرهنگ غلامرضا شهابی در نشست روز بسیج سازندگی در بوشهر اظهار داشت: جهاد سازندگی، نهادی انقلابی که از بدو تأسیس خود در سال ۵۸ فعالیتش را با محوریت محرومیت‌زدایی در گوشه و کنار کشور آغاز کرد و با شروع جنگ تحمیلی، به دلیل نیازی که کشورمان در آن مقطع زمانی احساس می‌کرد، ستاد پشتیبانی از جنگ را تشکیل داد تا به حمایت و پشتیبانی از جبهه‌ها بپردازد.

وی ادامه داد: به این ترتیب تجربه فعالیت در جنگی سخت در کنار مشارکت در محرومیت‌زدایی و توسعه اقتصادی کشور، از جهاد سازندگی نهادی فعال و پویا ساخته بود که به عنوان بازویی توانا در بدنه نظام اسلامی در مسیر پیشرفت و توسعه کشور گام برمی‌داشت.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت مالک اشتر سپاه شهرستان بوشهر افزود: در همین زمان مقام معظم رهبری که لزوم تداوم حرکت‌های جهادگونه برای سازندگی ایران اسلامی را احساس می‌کردند، فرمان تأسیس «بسیج سازندگی» را در ۱۷ اردیبهشت ۷۹ صادر کردند.

شهابی ادامه داد: بسیج همواره در خط‌ مقدم ولایت‌پذیری و حرکت در مسیر آرمان‌های نظام اسلامی قرار داشت با افزودن بازوی سازندگی به بدنه خود، حرکت در این مسیر را با قدرت بیشتری ادامه داد و با تمرکز براصل محرومیت‌زدایی، گروه‌های جهادی را برای تحت پوشش قرار دادن این مناطق ایجاد و حمایت کرد.

 وی خاطرنشان کرد: از این رو تشکیل و ارسال گروه‌های جهادی به مناطق محروم عمده فعالیت بسیج سازندگی را تشکیل می‌داد. گروه‌هایی که اغلب به صورت خودجوش و در دل دانشگاه‌ها یا حوزه‌های علمیه تشکیل شده و با ساماندهی از سوی بسیج سازندگی رهسپار مناطق محروم می‌شدند.

شهابی گفت: هرچند برخی از کم تجربگی بسیجیان جهادگر سخن می‌گفتند، لیکن حضرت آقا در پاسخ به این شبهه و در جمع جهادگران فرمودند: «خود حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است».

جانشین سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر ادامه داد: به این ترتیب ایشان با تأکید بر فواید معنوی حضور جوانان انقلابی در مناطق محروم مهرتأییدی بر اصل فرهنگ‌سازی از طریق اردوهای جهادی زدند. تشویق برای ایجاد روحیه کارو سازندگی در میان مردم و جوانان مناطق محروم در کنار کم شدن فاصله طبقاتی بین یک جوان شهری و یک جوان از مناطق محروم اصلی‌ترین فوایدی بود که از اردوهای جهادی حاصل می‌شد.

شهابی خاطر نشان کرد: این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که با پدید آمدن مشکلات اقتصادی طی سالیان اخیر، بسیج سازندگی باتشکیل ستادی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، فعالیت‌ها و اقدامات علمی برای ورود به چندین عرصه اقتصادی را مدنظر قرار داد و به عنوان نمونه با حمایت از تولید برخی اقلام غذایی و دارویی نظیر پرورش انواع ماکیان، ماهی‌ها، میگو، مرغ و طیور، ورمی کمپوست، گلخانه ، پرورش دام سبک و سنگین ، پرورش زنبور عسل  و... در این زمینه نیز به فعالیت پرداخت .

وی گفت: در یک جمع‌بندی کلی اکنون بسیج سازندگی در آستانه سالگرد تأسیس خود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در بدنه بسیج و بسیج اقشار مختلف مردم توانسته در عرصه‌های مختلف سازندگی و اقتصادی نقش‌های مهمی ایفا کند.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت مالک اشتر سپاه شهرستان بوشهر افزود: بسیج سازندگی در این رهگذر مسیر طولانی در پیش دارد، اما روحیه جهادی همواره نشان داده که می‌تواند فراتر از هر گونه کمبود سخت افزاری باتکیه بر توان، دانش و ابتکار جوانان ایرانی مسیر رشد و تعالی را بپیماید.


ارسال نظرات