یادداشت:

خلاء قانونی در تبلیغات انتخاباتی

یکی از اشکالات قابل توجه برگزاری انتخابات خلاء قانونی در تبلیغات نامزدهاست.
کد خبر: ۸۸۵۶۸۲۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ یکی از اشکالات اساسی که می طلبد نمایندگان مجلس آن را مورد بررسی قرار دهند خلاءهای انتخاباتی است، که در این بحث  می‌توان به تبلیغات زودتر از موعد مقرر داوطلبین اشاره کرد.
 
با ایجاد تکنولوژی و بهره گیری از آن در انتخابات باید به تبع آن قوانین نیز کاملتر و جامعتر شود، که متاسفانه به دلیل نداشتن قوانین کامل و جامع و وجود خلاءهایی به تکرر تخلف کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا را شاهد هستیم.
 
ایجاد کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی و ساخت ربات معرفی کاندید از جمله روش‌های تبلیغاتی قبل از موعد است که در جامعه رواج پیدا کرده است.
 
متاسفانه برخی مطبوعات نیز از این خلاء قانونی بهره جسته و مطالبی در خصوص وظایف شوراها، کاستی‌ها و ...، به عنوان مصاحبه با داوطلبین انتخاباتی و با تصویر بزرگ منتشر می‌کنند که هیئت نظارت بر انتخابات باید این موارد را مورد بررسی دقیق و برخورد قرار دهد.
 
یکی دیگر از تاسف‌بارترین مواردی که در انتخابات شورای شهر و روستای امسال مشاهده می کنیم انتشار تصاویر برخی داوطلبین زن با آرایش‌هایی زننده و خلاف عرف و شرع است که این رفتار نه تنها شخصیت زنان را زیر سوال برده است بلکه حقارت این زنان را برای کسب رای نشان می‌دهد.
 
به قلم فاطمه بیانی اشکفتکی
ارسال نظرات