مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان خبر داد :

تکریم به مقام معلم ،آثار بسیار مثبتی را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقی می گذارد

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان گفت:تکریم نسبت به مقام معلم ،آثار بسیار مثبتی را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقی می گذارد.
کد خبر: ۸۸۵۳۸۳۷
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، سرهنگ مرتضی سیاهوشی ظهرامروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت هفته معلم و هفته بسیج فرهنگیان برگزار شدبا تبریک این مناسبت اظهار داشت : تکریم نسبت به معلم و بزرگداشت به معنای واقعی کلمه ،آثار بسیار مثبتی را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت باقی می گذارد.

وی با تاکید بر ضرورت تکریم مقام معلم عنوان کرد : امروز همه باید تکریم به معلمان را در فضای فرهنگی جامعه و در ذهن مردم بیش از پیش تشدید کنند.

سرهنگ سیاهوشی گفت: ما ، در بسیج فرهنگیان در خصوص احترام به معلم دو وظیفه داریم اول  اینکه به لحاظ عمومی همه موظف به تکریم مقام معلمیم دوم اینکه وظیفه بسیج حفظ ارزشها ست و معلم بعنوان یک ارزش باید مورد تکریم قرار گیرد.

وی افزود: البته ، منزلت معلمی یعنی تاثیر گذاری در روند تاریخی و مرزبندی فرهنگی یک ملت ، بنابراین اگر متناسب با روز کاری انجام شود و معلم نسبت به وظیفه اش اقدام مقتضی را ارائه نماید همه کسانی که از هر کدام از مواهب جامعه برخوردارند،خود را مدیون معلم می دانند،این برای معلم احساس شرف،کرامت و حرمت بوجود می آورد.

سیاهوشی گفت: ما،در بسیج فرهنگیان حفظ شان و احترام معلم را وظیفه خویش دانسته وخود را ملزم به دفاع از حقوق این قشر فرهیخته می دانیم .

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گفت: توجه به این نکات ضروری است که،عدم توجه کافی به معیشت معلم و دادن وعده هایی که عملی نمی شود  احترام به معلم نیست،فاجعه صندوق ذخیره فرهنگیان نه تنها احترام به حق معلم نیست بلکه تجاوز به حقوق معلم است-بی توجهی و تعلل در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که درآن حفظ کرامت و شان معلم دیده شده است قطعا بی توجهی به مقام معلم است واز طرفی امضاء سند 2030 که الان در مرحله اجرای برون سپاری تربیت معلم است به این معنی که هرکسی می تواند معلم شود و در حقیقت یعنی تربیت معلم و تربیت نسل طبق نظر بیگانگان و دشمنان نظام این نه تنها حفظ شان و منزلت معلم نیست بلکه درست در نقطه مقابل آن قرار دارد و توجه مسئولین ذیربط به این امر ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هفته معلم با شعار، معلم ولایت‌مداری و اندیشه مطهر آغاز خواهد شد، افزود: 18 عنوان برنامه محوری در سطح استان در هفته معلم برگزار خواهد شد.

سیاهوشی، شعار روز دوم، با شعار «معلم، هدایت‌گری و تربیت»، روز سوم، با شعار «معلم، ایثار و تکریم اجتماعی»، روز چهارم با شعار «معلم و نقش‌آفرینی و انسجام ملی»، روز پنجم، با شعار «معلم، انقلابی‌گری و مسئولیت‌پذیری»، روز ششم، با شعار «معلم، فرهنگ‌سازی، تولید و اشتغال» و روز هفتم با شعار «معلم، پ‍ژوهش و علم‌آموزی» عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مهم هفته معلم، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم هفته معلم برگزاری نشست روشنگری در راستای حضور حداکثری در انتخابات و نشان دادن وحدت کشور به جهانیان و به حصوص استکبار است.

دیدار فرهنگیان استان با مقام معظم رهبری

مسوول بسیج فرهنگیان استان همدان، تجلیل از بسیجیان کارآفرین، اجرای طرح دست دوستی با اهدای شاخه گل به معلمان، اعزام فرهنگیان برای دیدار با مقام معظم رهبری، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی، دیدار معلیمن با نماینده ولی فقیه، گردهمایی حلقه‌های صالحین را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته معلم دانست و گفت: در سطح استان بیش از 550 حلقه صالحین مشغول در حال فعالیت‌ هستند.

وی دیدار با خانواده‌ شهدای فرهنگی، غبارروبی گلزار شهدای فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه‌‌های هفته معلم برشمرد و خاطر نشان کرد: معرفی 209 شهید فرهنگی استان یکی از شاخص‌ترین برنامه های هفته معلم خواهد بود.

سیاهوشی از فعالیت 16 هزار و 46 بسیج فرهنگی در سطح استان خبر داد و افزود: تشکیل حلقه‌های صالحین یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی است در طول سال انجام می‌گیرد که خوشبختانه با استقبال فرهنگیان همراه است.

وی همایش امر به معروف، جشنواره علمی و توانمندسازی، تبیین سند تحول بنیادین، برگزاری یادواره شهدا را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در طول سال عنوان کرد و یادآور شد: هدف از برگزاری این برنامه‌ها تحقق تعلیم و تربیت اسلامی در آموزش و پرورش است.

مسوول بسیج فرهنگیان استان همدان بسیج فرهنگیان را یار آموزش  و پرورش در تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: محوری‌ترین برنامه هفته معلم تکریم مقام معلم و حفظ این ارزش است.

ارسال نظرات