رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور مطرح کرد؛

سپاه به نقش خود در قانون اساسی در حد عالی عمل کرده است/ کار بزرگ سپاه پاسداران در رویارویی با مهم ترین چالش انقلاب

حجت الاسلام و المسلمین محمدی شاهرودی گفت: کار بزرگی که سپاه انجام می دهد حفظ روحیه انقلابی در بخش های مختلف جامعه و در عرصه های گوناگون مانند امنیت، سیاست، سازندگی و فرهنگ است وتلاش می کند این روحیه را در آحاد ملت زنده نگه دارد.
کد خبر: ۸۸۵۳۲۷۰
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی در تشکیل سپاه پاسداران را از افتخارات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور صیانت از انقلاب ودستاوردهای آن تشکیل شد و در عصر امام خمینی (ره) و دوران زعامت و امامت مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف به خوبی درخشید.
نقش بی بدیل سپاه پاسداران پس از انقلاب در عرصه های مختلف
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به کلام امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما بر نمی گردد؛ اگر سپاه نبود کشور نبود، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در آستانه رسیدن به سن کمال است و در تمام این سال ها، نقش سپاه بی بدیل است.
وی ادامه داد: نقش سپاه در ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی، در زمینه امنیت و محرومیت زدایی از بخش های مختلف بی نظیر است؛ در بخش های مختلف ایران اسلامی که نگاه کنیم، یکی از ارکان بسیار مهم در تلاش برای محرومیت زدایی، سپاه پاسداران است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستاوردهای جهانی انقلاب را هم صیانت کرده و اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف علمی رشد داشته،  نقش سپاه است.
سپاه به نقش خود در قانون اساسی در حد عالی عمل کرده است
وی تاکید کرد: به نظر می رسد سپاه به نقش بی بدیل و بی نظیری که قانون اساسی به عهده او گذاشته در حد عالی عمل کرده است؛ هرچند در برخی مقاطع، دولت ها حمایت و پشتیبانی لازم را نداشتند، اما سپاه خسته نشد.
این مقام مسئول یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری، این نهاد از خدمت کهنسال می شود اما کهنه نمی شود بلکه قدر و عظمت پیدا می کند و از دستاوردهای این انقلاب عظیم که باید تا زمان ظهور حضرت حجت ادامه داشته باشد، صیانت و پاسداری می کند.
صیانت از دستاوردهای انقلاب و به خطر افتادن منافع سلطه موجب دشمنی ها با سپاه شده است
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به دشمنی ها و مخالفت هایی که در مقاطع مختلف به منظور تضعیف سپاه پاسداران صورت گرفته، اذعان داشت: ریشه این مخالفت ها به نقش آفرینی سپاه انقلاب اسلامی بر می گردد؛ اصل انقلاب ما منافع نظام سلطه را به خطر انداخته و صیانت از این انقلاب، اساسی ترین محور سپاه است.
وی در ادامه بیان کرد: البته همه آحاد ملت ایران ، سازمان ها و نهادهای مختلف، وظیفه صیانت از انقلاب را دارند اما قانون اساسی این رسالت را به سپاه سپرده و این نهاد با توجه به روحیه ایثار و از خودگذشتگی که دارد، باتمام وجود از دستاوردهای انقلاب صیانت کرده که این موجب خشم دشمنان شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی تشریح کرد: لذا این امر سبب شده که دشمنان در زمان های گوناگون به بهانه های مختلف، از هیچ ضربه ای برای تضعیف سپاه پاسداران فروگذار نکرده چرا که این نهاد منافع نظام سلطه را به خطر انداخته و با قدرت از دستاوردهای انقلاب حفاظت می کند.
کار بزرگ سپاه حفظ روحیه انقلابی و ایستادگی در مقابل انقلاب زدایی استکبار است
وی مهم ترین چالش نظام جمهوری اسلامی را تلاش  استکبار جهانی و مزدوران داخلی در راستای انقلاب زدایی از انقلاب دانست و تصریح کرد: تمام همت دشمنان این است که از انقلاب اسلامی درعرصه های مختلف حتی در واژه ها انقلاب زدایی کند کمااینکه می بینیم انقلابی گری را تندروی و افراطی گری می داند و در پی انقلاب زدایی از ساختارهایی مانند سپاه، حوزه و بسیج است.
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور خاطرنشان کرد: لذا کار بزرگی که سپاه انجام می دهد حفظ روحیه انقلابی در بخش های مختلف جامعه و در عرصه های گوناگون مانند امنیت، سیاست، سازندگی و فرهنگ است وتلاش می کند این روحیه را در آحاد ملت زنده نگه دارد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات