مصطفی برزگر
تلفیق هنر و اقتصاد مقاومتی توسط بانوی ایوانی؛
یک بانوی ایوانی هنر خود را به عرصه تولید آورده و با ایجاد کارگاه چرم دوزی توانسته در راستای اقتصاد مقاومتی گام بر دارد.
کد خبر: ۸۸۵۲۷۰۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارآفريني به معناي خلاقيت در كار و ايجاد فرصت هاي جديد اقتصادي و توليدي و خلق ارزش جديد با خطرپذيري در منابع مالي، از عوامل رشد و شكوفايي اقتصادي است، زيرا كارآفريني در يك جامعه و اقتصاد به معناي پويايي و بالندگي است.

در دهه‌های گذشته زنان همواره پا به پای مردان در حوزه‌های مختلف ، کار و زندگی کردند و در چرخه اقتصاد خانواده تاثیر گذار بودند اما در سال های اخیر این موضوع با تسهیلاتی که در اختیار کارآفرینان قرار می گیرد پر رنگ تر شده است ، امروزه زنان ایوانی توانسته اند با  همت خود  اشتغالزایی کنند و دیگر وابسته به صنایع نباشند و شغلی را ایجاد کنند که به عنوان شغل کاذب شناخته نشود.

خانم طیبه صبرپیشه دارای کارشناسی مدیریت صنعتی، اظهار کرد: در جامعه ما زنان و مردان در راستای تامین مخارج و گذاران زندگی خود در تلاش و تکاپو هستند و اینجانب بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی تصمیم گرفتم که در عرصه دیگر تلاش نمایم.

این کارآفرین به زمینه گرایش به سمت این حرفه اشاره کرد و گفت: استارت کار را با شرکت در کلاسهای مهارتی چرم دوزی که درمرکز فنی حرفه ای شهرستان ایوان برگزار شد شروع نمودم و با طی کردن دوره سه ماهه آموزشی کلیات اولیه ای را از این حرفه آموختم.

وی ادامه داد: روز به روز که از گرایش  ام به این حرفه می گذشت،زمینه هنری جدیدی دروجودم نمایانگر می شد ،در همین راستا به بسیج سازندگی سپاه ناحیه ایوان مراجعه نمودم و طرح مورد نظر خود را ارائه نمودم؛که خوشبختانه بسیج سازندگی از طرح مطرح شده استقبال نمود و با در اختیار قرار دادن 150میلیون ریال  تسهیلات، گارگاه تولیدی ام را در منزل شخصی پدرم راه اندازی نمودم.

وی به بازار فروش محصولات خود اشاره کرد و بیان داشت: اکثر محصولات تولیدی در نمایشگاه هایی که به مناسبت های مختلف در شهرستان برپا می شود بفروش می رسد مازاد نیز به مرکز استان ارسال می شود.

وی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال نامگذاری نمودند که در همین راستا چنانچه مورد حمایت بیشتری قرا بگیرم می توانم با گسترش کارگاه زمینه اشتغال زایی بیشتری را فراهم نمایم.

 

 

 

 

ارسال نظرات