یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج» علل رخوت و سستی اقتصادی در کشور را بررسی کرد

آویزان بودن به منابع نفتی از عمده دلایل رخوت در مسئولان است

عبدالمجید شیخی گفت: متاسفانه دولت یازدهم همچنان درصدد است که به منایع درآمدی حاصله از فروش نفت خام آویزان شود. این در حالی است که باید اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.
کد خبر: ۸۸۵۱۵۰۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۷

عبدالمجید شیخی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  متاسفانه دولت یازدهم همچنان درصدد است که به منایع درآمدی حاصله از فروش نفت خام آویزان شود. این در حالی است که باید اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم بودجه را به نفت خام متکی کرده است افزود: افزایش فروش نفت خام نشانه هایی از نبود سلامت در اقتصاد هر کشور است. نوسانات شدید قیمت جهانی نفت و تاثیر آن بر درآمد کشورهای صادر کننده سبب تحولاتی در ساختار اقتصادی کشورهای صادرکننده دارد و سبب تحولاتی در ساختار اقتصادی کشورها بویژه از نظر تغییر ترکیب تولید و نیز تغییر ترکیب کالاهای صادراتی و وارداتی بواسطه تغییر رابطه مبادله واقعی بوده است.

این اقتصاددان بیان داشت:  مدیریت نادرست درآمدهای حاصله از منابع طبیعی، این درآمدها نه تنها به رشد اقتصادی بیشتر منجر نشده بلکه اثرات سوء اقتصادی بر جای خواهد گذاشت.ثروت نفت عملکرد اقتصادی کشور را تحلیل برده و اثر سوء بر ساختار اقتصادی و سیاسی کشورمان داشته است ؛ افزایش درآمدهای نفتی عمدتا مدیریت نشده و صرف مخارج کوتاه مدت نتیجه چیزی جز تورم و افزایش نقدینگی ندارد.

ارسال نظرات