مسئول سازمان بسیج کارگری استان ایلام گفت: مهمترین بخش در اقتصاد همین اشتغال و تولید می باشد و لزوم تحرک در این دو حوزه توجه به تولید و البته مصرف آن توسط مردم بوده است.
کد خبر: ۸۸۵۰۶۷۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرگرد احمد ایوبی، مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه امیرالمؤمنین (ع) گفت: اقتصاد مهمترین چرخ محرک در هر جامعه بوده و برهمین اساس در همه دولت ها این حوزه در اولویت کار قرار میگرد و بعضا نیز دستخوش شعارهای انتخاباتی نیز می باشد.

وی اظهار کرد: نظام اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از اول انقلاب و شروع دولت ها ، حوزه کاری اقتصاد مهمترین بخش در برنامه ریزی های کلان کوتاه مدت و بلند مدت بوده و همیشسه مورد توجه مسئولان قرار داشته است.

مسئول سازمان بسیج کارگری ایلام افزود: مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته با نامگذاری های هدف داری که در موضوع اقتصاد داشته اند نشان داده اند که این حوزه از دغدغه های مهم ایشان و البته مردم می باشد و همواره بر رفع مشکلات پیش رو تأکید داشته اند.

احمد ایوبی ادامه داد: در چند سال اخیر و با شدت گرفتن حجم تحریم ها علیه نظام از سوی ایادی استکبار، رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و به تبع آن نامگذاری سال ها به این عنوان نقشه ی راهی جدید را پیش روی مسئولان و مردم قرار داد تا با تبعیت از آن به مقاوم سازی اقتصاد با توان داخل ضمن حل مشکلات انقلابی پویالتر در ادامه راه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: امسال حضرت آقا با نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید بصورت مستقیم نقش تولید و همچنین اشتغال را در ایجاد و توسعه اقتصاد پایدار نشان دادند.

مسئول سازمان بسیج کارگری تصریح کرد: مهمترین بخش در اقتصاد همین اشتغال و تولید می باشد و لزوم تحرک در این دو حوزه توجه به تولید و البته مصرف آن توسط مردم بوده تا با افزایش تولید داخلی به تبع آن افزایش اشتغال و در نهایت توسعه اقتصاد کشور را در پیش داشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه به نقش بسیج در تبیین اقتصاد مقاومتی پرداخت و بیان داشت: در این سال ها و بعد از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی سپاه و بسیج بعنوان یکی از ارکان اصلی نظام که همواره در همه حوزه ها پیش قدم و پرچمدار بوده اند نیز با تمام قدرت و توانی که داشته اند وارد عرصه کار شده و در این راه اقدامات مناسبی را نیز داشته اند.

وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی از جمله اموری است که به طور خاص در شکل‌ها و شیوه‌های مختلف از سوی اقشار مختلف بسیج پیگیری می‌شود و با انجام فعالیت‌های عمرانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی صورت گرفته است.

احمد ایوبی ادامه داد: رهبر انقلاب در سیاست های اقتصاد مقاومتی از 12 مولفه را ابلاغ فرمودند که شش مولفه مربوط به دولت و شش مولفه دیگر مربوط به مردم بوده و در این راستا وظیفه بسیج تبیین شش مولفه مردمی و مطالبه اجرای شش مولفه دیگر از دولت می باشد.

مسئول سازمان بسیج کارگری در پایان گفت: فرهنگ کار و تلاش، مردمی کردن اقتصاد، تقویت روح خودباوری و خوداتکایی، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و تبذیر،استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات و حمایت از تولید ملی و عدم مصرف کالای خارجی مولفه هایی هستند که توسط بسیج در میان مردم در حال فرهنگ سازی است.

ارسال نظرات