در گفتگو با بسیج مطرح شد :

صرفه جویی در مصرف آب دغدغه ی شهید مدافع حرم

برادر شهید مدافع حرم گفت: شهید احمد قاسمی در دوران دانشجویی ایده ها و طرح های بسیاری از جمله طرح صرفه جویی در مصرف آب را دنبال می کرد.
کد خبر: ۸۸۴۸۷۷۲
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مخترع بسیجی، مهندس شهید احمد قاسمی کرانی فرزند حاج دلاور متولد ۲ اردیبهشت ۱۳۶۹ همزمان با ولادت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) در روستای کران از توابع شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری متولد شد.

احمد در خانواده ای معتقد و مذهبی بزرگ شد. دوران دبستان را در روستای کران گذراند و پس از مهاجرت خانواده به شهرکرد؛ در مدرسه راهنمایی معلم شهید و پس از آن در رشته مکانیک در هنرستان شهید احمد خمینی مشغول به تحصیل شد و بعد از پایان مقطع دیپلم در رشته مکانیک گرایش سیالات وارد دانشگاه شد و پس از آن توانست درمقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شیراز قبول شود که احساس وظیفه او را به سوریه و دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) کشاند و سرانجام در شهر حلب منطقه عملیاتی زیتان سوریه بر اثر تیر تک تیرانداز در پهلوی سمت چپ بدنش به شهادت رسید.

محمد قاسمی برادر شهید احمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار بسیج ؛ با اشاره به فعالیت های علمی شهید گفت : احمد از کودکی بسیار پرجنب و جوش، فعال و کنجکاو بود، با کنجکاوی تمام ، وسایل خانه را به هم می ریخت و بررسی می کرد

وی با بیان اینکه احمد ایده های بسیاری در سر داشت، تصریح کرد : در دوران دانشجویی ایده ها و طرح های بسیاری را دنبال می کرد از جمله؛ طرح ژنراتور الکترومغناطیسی تولید برق، کوله پشتی سبک و اصلی ترین اختراع او طرح صرفه جویی در مصرف آب بود، که در این خصوص مقاله ای هم ارائه کرده بود.

قاسمی، طرح صرفه جویی در مصرف آب را بسیار کاربردی عنوان کرد و گفت: احمد مدت زیادی روی این طرح کار کرد و خیلی برای این اختراع زحمت کشید تا جایی که با استفاده از اطلاعات آب مصرفی یک خانواده ۵ نفره طرح خودش را تست کرد و نتایج خوبی به دست آورد.

برادر شهید احمد قاسمی، او را به عنوان یک انسان بسیار صبور و خوش خلق معرفی و خاطرنشان کرد : در برخورد با اعضای خانواده و بخصوص والدین آنقدر صبور و مودب بود که من به عنوان برادر بزرگتر ، جدیت او در مسایل کاری را که توسط دوستانش مطرح می شد؛ باور نمیکردم

قاسمی در ادامه افزود: با اینکه پدر ما از تمکن مالی برخوردار بود؛ ولی احمد همیشه سعی می کرد با کار کردن همزمان با تحصیل بتواند مستقل باشد و می گفت خجالت می کشم که در این سن و سال از پدرم پول بگیرم.

برادر شهید با بیان اینکه شهدا انسان های معمولی بودند که آسمانی شدند گفت: شهدا انسان های زمینی و معمولی هستند که خصوصیاتی متفاوت از دیگران دارند. خصوصیاتی که آن ها را لایق شهادت می کند و احمد با داشتن خصلت هایی همچون مهربانی، ادب، ولایتمداری حتی از پدر و مادر، کمک به دیگران و دفاع از مظلوم و … لایق شهادت شد.

قاسمی با اشاره به فعالیت های بسیجی شهید خاطرنشان کرد: احمد قبل از ورود به دانشگاه در گردان امام حسین (علیه السلام) حضور فعال داشت و بعد از آن به عنوان معاون نیروی انسانی در بسیج دانشجویی شروع به فعالیت کرد و در این مدت با اعتقاد به بیان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر جذب حداکثری توانست افراد بسیاری را به سمت بسیج جذب کند و این امر تنها با اخلاق پسندیده و مهربانی او صورت می گرفت و همین افراد بعد از شهادت احمد دچار تحولات عمیقی شدند.

وی حضور فعالانه و داوطلبانه در اردوهای جهادی، شرکت در دوره های نانو کامپوزیت ها با کاربرد فنی مهندسی، دوره NDT، حضور فعال در جلسات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی، دریافت لوح تقدیر از فرمانده نیروی زمینی سپاه، دریافت لوح سپاس از وزیر ورزش و جوانان و نایب قهرمانی در مسابقات فوتبال جوانان شهرکرد و مواردی از این دست را از دیگر موفقیت های شهید احمد قاسمی عنوان کرد.

برادر شهید مدافع حرم گفت : به گفته مقام معظم رهبری مدظله العالی، مقام شهدای مدافع حرم مقام والایی است چون این عزیزان بدون اینکه تکلیفی در این زمینه داشته باشند و تنها برای دفاع از اعتقاداتشان دست از آرزوها و زندگی دنیوی کشیدند.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم یاد این شهدا را همیشه زنده نگه داشته و راهشان را ادامه دهیم و بدانیم که شهدا ناظر بر اعمال ما هستند مبادا با رفتار ما در محضر ائمه و خداوند شرمنده شوند.

ارسال نظرات