نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

اشتغال زنان از تعلق خاطر آنان به همسر و فرزندان می‌کاهد

آیت الله سلیمانی گفت: متأسفانه اشتغال زنان در جامعه امروزی، کار در خارج از منزل و دور از همسر و فرزندان است؛ به گونه‌ای که در عرصه کار تعلق خاطری غیر از شغلش نخواهد داشت
کد خبر: ۸۸۴۸۷۳۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان شب گذشته در زینبیه زاهدان، گفت: بانوان جامعه امروزی برای رسیدن به موفقیت، کمال و سعادت باید سبک و سیره زینبی و فاطمی را مد نظر داشته و در زندگانی خود پیاده‌سازی کنند.
وی با اشاره به اینکه با مرور زندگانی بانوان بزرگی چون زینب کبری(س) و فاطمه زهرا(س) باید آرام آرام از خوی حیوانی فاصله گرفت، بیان کرد: اشتغال زنان یکی از مباحث جدی است که از دیرباز وجود داشته، البته در گذشته با نگاه و معنایی متفاوت و در جامعه امروزی هم با دید و معنایی دیگر باید به آن نگاه کرد.
آیت الله سلیمانی افزود: اشتغال در گذشته به معنای خانه داری، همسرداری و تربیت فرزندان سالم و صالح بود و حضرت زهرا(س) در همین راستا در زمان خود در بطن خانه و برای خانواده تلاش می‌کردند.
وی بیان داشت: متأسفانه اشتغال در جامعه امروزی، کار در خارج از منزل و دور از همسر و فرزندان است؛ به گونه‌ای که در عرصه کار تعلق خاطری غیر از شغلش نخواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: اگر مردان به جای زنان در خانه مشغول کار باشند و زنان به جای مردان خارج از منزل باشند، امکان ندارد بشریت تغییر کند و نمی‌توان اساس خلقت زن و مرد را تغییر داد.
وی با تأکید بر حفظ ذات مرد و زن، گفت: معنای واقعی زندگی در جامعه ما آن است که زن فلسفه وجودی خود را پاسداری و مرد هم جایگاه خود را حفظ کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) با وجود تمام مصائب، سختی‌ها و مشکلات قرن‌ها اسوه بوده‌اند و خدمات زیبایی را ارائه کرده‌اند و بانوان ما باید چون این بانو اسوه صبر، شجاعت، ایستادگی، بردباری و مقاومت باشند
ارسال نظرات