نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

جهاد جمعی نیازمند انسانهای مقاوم در برابر فتنه هاست

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در جمع معتکفین شهرکرد، خرابکاری های جناح های سیاسی را نتیجه عدم توجه به نظام سیاسی اسلام دانست.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۵۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در جمع معتکفین مسجد جامع، توصیه کرد: بکوشید این عرصه را عرصه ای قرار بدهید که انشاالله با کسب نورانیت، ذخیره ای فراهم بشود که حداقل یک سال در پرتوی این نور زندگی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، خضوع و خشوع و تضرع در پیشگاه پروردگار متعال را عاملی برای ایجاد اخلاص تمام عیار در اعمال دانست و اعتکاف را در رهایی و نجات از انواع فتنه ها،‌آشوبها و گرفتاری ها و ظلمتها مؤثر برشمرد.

وی، اضافه کرد: ممکن است شما بفرمایید چجور ممکن است در سه روز انسان برای خودش مسئولیت یکساله فراهم کند. این اصل و نیت درست است، رفع تکلیف جهادی از ما نمی کند؛ بالاخره ما باید جهاد کنیم، عمرانسان عمر جهادی است، تمام لحظات زندگی انسان باید با جهاد سپری شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، خاطرنشان کرد: دشمنان انسان مدام در مسیر کمین کردند، تا نگذارند ما در مسیر درست حرکت کنیم و آنگونه که خداوند تبارک و تعالی می خواهد باشیم. انسان باید مدام جهاد کند؛ اما باید بداند همان جهاد هم توفیق می خواهد.

وی، عزم و اراده را لازمه جهاد در راه خدا دانست و گفت: همان جهاد هم عزم و اراده می خواهد که اینجا باید زمینه اش فراهم شود. همان جهاد هم یک پیمان با خدا تبارک و تعالی می خواهد بسته شود که اینجا باید زمینه اش فراهم شود.

امام جمعه شهرکرد، با ترسیم شکل زندگی جهادی فردی و اجتماعی، اظهار کرد: انسان دو عرصه ی جهادی در مسیر زندگی دارد، که یک عرصه ی جهادی فردی و دیگری عرصه ی جهادی جمعی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در تبیین نکات مهم در عرصه جهادی فردی و اجتماعی، افزود:عرصه جمعی جهادی در این عرصه فردی جهادی شکل می گیرد، یعنی اینجا من خودم هستم و خدای خودم، خودم هستم و خلوت کردن با پروردگارم، خودم هستم و انس با خدایم، خودم هستم و صداقتم با خدا، راست گفتن با خدا. خودم هستم و دعاهایم، نجواهایم، نمازهایم، روزه هایم و ... که هر مقدار به اخلاص نزدیکتر باشد آثارش بیشتر است. این عرصه ی فردی که خودم هستم و اعمالم، عرصه ی آن؛ جهاد جمعی را فراهم می کند.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به حساسیت های جهاد جمعی در این برهه از زمان، گفت: جهاد جمعی امروز ما یک عرصه ای است که به شدت نیازمند انسان مجاهد است؛ انسان مجاهد مقاوم با صلابت ایستاده ی در بندگی خدا و مقاوم در برابر همه ی فتنه ها.

وی، با اشاره به شرایط متفاوت امروز، عمل به مجموعه باقی مانده از نور انقلاب، امام(ره)، شهدا را در قالب ساختارهای موجود انقلابی مورد تأکید قرار داد و افزود: ذات انقلاب، انقلاب دین است. امام انقلاب یک پارچه نور، شهدای انقلاب یک مجموعه نورانی شده و به خدا پیوسته، آنچه هم که از خودشان به جا گذاشتند یک مجموعه ای است، که اگر درست به آن مجموعه عمل شود، اگر درست به این ساختار سیاسی عمل شود، اگر به این ساختار سیاسی که ما در این نظام داریم به خوبی مورد توجه قرار بگیرد، آبادانی دنیا و آخرت برای نه تنها ایران، بلکه جهان اسلام و جهان بشریت برقرار می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، حماسه آفرینی جوانان انقلابی در عرصه های مختلف اعم از دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، حماسه 9دی، و سایر عرصه های ایمانی و اعتقادی، را یادآور شد و گفت: انقلاب به ذات خود عیبی ندارد. هر عیبی هم که هست در انقلابی بودن ماست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تأکید کرد: رمز رستگاری در انقلابی بودن و خوب عمل کردن به رسالت انقلابی است؛ زیرا متأسفانه یک عده ای در داخل و خارج محکم کمر بستند برای اینکه انقلاب را از ما بگیرند، تعارف نداریم، کمر بستند که این انقلاب را ترور کنند، کمر بستند که این انقلاب را بی مغزش کنند. کمر بستند این انقلاب را استحاله کنند.

وی، حمایت دشمنان از بازیگرهای داخلی را نشانه خطرات فراروی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: من اعتقادم این است که خطر امروز، این جناح بازی ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با نکوهش افتادن به جان همدیگر به نام رقابت، اظهار کرد:خرابکاری های جناح های سیاسی بخاطر عدم توجه به نظام سیاسی اسلام است که قانون اساسی ما نیز بر آن تأکید کرده و می فرماید" واعتصموا بحبل الله".

وی، گفت: حریم شکنی ها و عدول از نظام سیاسی اسلام را در هر دو طرف مشاهده کرده ایم. امروز راه چاره این است که ولی ما و امام ما یک به هم پیوستگی برای صیانت از این نظام سیاسی دینی انقلاب اسلامی را می خواهد. نگذارید آدمها بیایند خودی نشان بدهند و 4 روز سرشما کلاه بگذارند و بعد هم هرجور دلشان خواست عمل کنند.

امام جمعه شهرکرد، تأکید کرد: شما خود را به خدا بسپارید و به تمام معنا دل به آن چیزی که خدای تبارک و تعالی تبیین و تعریف کرده بسپارید.

وی، با اشاره به ضرورت حضور پرشور در پای صندوق های رأی، افزود: باید با نگاه ولایی و نگاه به ساختار دینی انقلاب پای صندوق های رأی برویم، نه با نگاه جناحی و گروهی و امثال اینها. امروز برخی می خواهند افراد را فریب دهند و نتیجه این فریب تهی کردن نظام از درون می شود و آرام آرام فرهنگ غربی، سبک زندگی غربی در جامعه حاکم می شود .

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، بیان داشت: اینها مسئله مهمی است، که جهاد من و شما را می طلبد. جهادی در عرصه جمعی با حضور به هم پیوسته. آقا امروز از ما انتظار دارد نیروهای انقلاب به هم بپیوندند. نیروهای مؤمن دست به دست هم بدهند. نگاه جناحی نداشته باشند و نگاهشان به تکلیف الهی باشد .

وی، با مظلوم خواندن انقلاب اسلامی؛ مراقبت، بصیرت، تبیین و روشنگری را لازمه عبور از فتنه های آینده برشمرد.

ارسال نظرات