در جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان مرکزی مطرح شد؛

209 زندانی جرائم غیرعمد نیازمند استان مرکزی چشم انتظار کمک خیرین نیکوکار

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تعداد 209 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد شامل دیه ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی، مهریه و نفقه با مبلغ بدهی بالغ بر 14 میلیارد تومان در زندانهای استان تحمل حبس می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۲۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان مرکزی در جلسه هیئت امناء ستاد دیه استان که در محل اداره کل دادگستری این استان برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از عملکرد ستاد دیه استان و تقدیر از اقدامات صورت پذیرفته در جشن گلریزان سال گذشته گفت: مردم بایستی نسبت به قوانین و مقررات و جرائم غیرعمد آگاهی لازم را پیدا کنند چراکه بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاع دقیق از قوانین در حال حاضر در زندان‌ها به سر می‌برند.

وی افزود: رسانه‌ها از جمله رسانه ملی نقش مهمی را در اطلاع‌رسانی ایفا می‌کند. از این‌رو در حوزه آموزش و اطلاع رسانی می‌تواند از طریق ساخت فیلم های مستند و برنامه های تلوزیونی و پخش از سیمای به این موضع بپردازد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 209 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد شامل دیه ناشی از تصادفات رانندگی و حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی، مهریه و نفقه با مبلغ بدهی بالغ بر 14 میلیارد تومان در زندانهای استان تحمل حبس می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبدالهی در پایان از مردم خیر و نوع‌دوست استان مرکزی خواست تا با واریز کمک‌های نقدی خود به حساب 0216268687001 بانک ملی ایران یا حساب 602006 بانک کشاورزی به نام ستاد دیه استان مرکزی زمینه آزادی این افراد را فراهم نموده و آنان را به کانون گرم خانواده‌شان باز گردانند.

کمک 87 میلیارد ریالی خیرین به زندانیان جرائم غیرعمد در استان مرکزی

محمدحسن حسین‌بیگی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی در ابتدای این جلسه با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان گفت: تعداد مددجویان آزاد شده در سال گذشته 217 نفر با مبلغ بدهی بالغ بر 141 میلیارد ریال بود.

وی افزود: با تلاش مددکاران و کمیته‌های صلح و سازش مستقر در ستاد دیه و زندانهای تابعه با دعوت از شکات مبلغ 54 میلیارد ریال تخفیف و رضایت اخذ و مابقی بدهی به مبلغ 87 میلیارد ریال از طریق خیرین، منابع استانی و کشوری ستاد دیه، صندوق تامین خسارت‌های بدنی، شرکت های بیمه و تسهیلات اعطایی بانکهای عامل تامین و پرداخت شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی تصریح کرد: سال گذشته در جشن گلریزان برای کمک به مددجویان جرائم غیر عمد مبلغ 2 میلیارد ریال کمک جمع‌آوری شد که امیدواریم امسال نیز این روند و مشارکت مردم خیر و نواندیش ادامه داشته باشد.

در ادامه این جلسه تعداد 17 فقره پرونده افراد واجد الشرایط با مبلغ بدهی دو میلیارد و 875 میلیون ریال توسط اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اعطا کمک ویژه و تسهیلات ارزان قیمت ازمحل منابع استانی و کشوری ستاد دیه، بانکهای عامل، صندوق تامین خسارتهای بدنی، و سایر منابع موافقت شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات