كار آفريkن بسیجی در گفتگو با بسیج:

ایجاد اشتغال برای 3نفر با پرورش بلدرچین

يك كار آفرين گفت: با راه اندازي مركز پرورش بلدرچين توانستم براي 3نفر به طور مستقيم ايجاد اشتغال كنم
کد خبر: ۸۸۴۶۰۶۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان، رهبر معظم انقلاب اسلامي چند سال است كه تاكيدات فراواني بر ورود به عرصه هاي اقتصاد مقاومتي در كشور دارد و به اين منظور نامگذاري برخي از سالها را به اين نام، نامگذاري كرده است.
براساس بررسي هاي انجام شده ورود به عرصه هاي اقتصاد مقاومتي راه برون رفت از مشكلات اقتصادي كشور است و مي تواند بخش عمده اي از مشكل بيكاري و بخشي از ناهنجاري هاي اجتماعي را رفع كند كه در اين راستا بايد مسئولان مربوطه در كنار كارآفرينان قرار گرفته و از آنان در اين راستا حمايت كنند.
يكي از اين عرصه ها، پرورش بلدرچين است كه مي توان اين كار را حتي در پشت بام منزل نيز انجام داد و در كمترين مكان بيشترين بهره را برد.
طاهري يك جوان زاهداني است كه با بهره گيري از تسهيلات 10ميليون توماني قرض الحسنه بسيج سازندگي، به اين عرصه ورود پيدا كند و هر 30تا45روز، دو هزار بلدرچين بالغ را به بازار مصرف زاهدان عرضه كند.
وي در گفت و گو با خبرنگار بسیج افزود: با هدف تحقق اقتصاد مقاومتي كه از تاكيدات مقام معظم رهبري بوده و در راستاي تامين معيشت خانواده، از دو سال گذشته وارد عرصه پرورش بلدرچين شده ام.
اين كارآفرين جوان در ادامه به بيان برخي از مشكلات خود پرداخت و گفت: نبود بازار فروش، كمبود سوخت، نبود مركز بسته بندي و كمبود حمايت مسئولان از عمده مشكات بنده در اين عرصه است.
وي با اشاره به بالا بودن نرخ بيكاري در استان خطاب به جوانان جوياي كار گفت: با ورود به عرصه اقتصاد مقاومتي مي توانند معيشت خانواده خود را تامين و براي چند نفر ديگر نيز ايجاد اشتغال كنند.
مسئول بسيج سازندگي استان نيز در اين راستا به خبرنگار ما گفت: بسيج سازندگي از زمان تاسيس، فرش قرمزي براي كارآفرينان و افراد جوياي كار پهن كرده است و افراد مي توانند با مراجعه به دفاتر و نمايندگي هاي بسيج سازندگي در هر شهر و شهرستان، از اين خدمات بهره مند شوند.
سرهنگ علي اكبر جعفري افزود: براساس طرح پيشنهادي افراد تسهيلات از 100ميليون ريال به بالا تسهيلات قرض الحسنه داده مي شود و دركنار اين موضوع، كار مشاوره، خريد بخشي از محصول توليدي، كمك در پيدا كردن بازار فروش، ارائه آموزش و ديگر خدمات مرتبط ني از ديگر اقدامات اين نهاد مي باشد.

ارسال نظرات